1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Schroefdraad oliedruksensor
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 23 juni 2009 02:37 PM

Aangezien het oliedruk waarschuwingslampje op het dashboard toch niet werkt en ik een mechanische oliedrukmeter heb liggen, wil ik graag de sensor eruit schroeven en een leiding voor de analoge meter erin draaien.

Mijn vraag is dus, wat is de schroefdraad van de oliedrukwaarschuwingslampsensor (dubbele woordwaarde?). Kan ik deze sensor er zo uit draaien zonder dat ik liters olie over me heen krijg?

bedankt!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2009 09:25 PM
  [ # 1 ]

CX heeft M14*1,5mm, DS dus waarschijnlijk ook.
Als de motor niet loopt, kan je de sensor er zo uit draaien (oliedruk nul of bijna nul).

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 09:29 PM
  [ # 2 ]

DS: M10x1,5 als ik het mij goed kan herinneren. CX is veel groter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 24 juni 2009 06:17 PM
  [ # 3 ]

Is al besloten welke maat het is? Wink

Ik ga een oude remleiding van een motor gebruiken als drukleiding, dus moet even wat fittingen vinden die van en naar de goeie maten gaan.

Ohja, het is overigens een Smiths teller, zou ik nu last gaan krijgen van afstotings verschijnselen? Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2009 06:35 PM
  [ # 4 ]

Schroef hem er zelf ff uit en laat ons dan weten welke maat het is, ok? Wink

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 24 juni 2009 06:37 PM
  [ # 5 ]
DriverD schreef:

Schroef hem er zelf ff uit en laat ons dan weten welke maat het is, ok? Wink

Ja ho ff! Dat is een hoop moeite hoor! Wink

Sensor zit als het goed is onder de brandstofpomp toch? Nog bijzonderheden die ik moet weten als ik hem eruit draai, zou redelijk straight forward moeten zijn?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2009 06:39 PM
  [ # 6 ]

Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2009 08:19 PM
  [ # 7 ]

Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…

Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 24 juni 2009 11:12 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:

Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…

Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…

Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 25 juni 2009 12:10 AM
  [ # 9 ]

Zal ik het dan maar verklappen, m 10 x1.5 idd.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 juni 2009 12:29 AM
  [ # 10 ]
JoostDSuper5 schreef:
bogaard77 schreef:

Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…

Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…

Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.

Ietsje aardiger mag ook wel. En het punt blijft geldig: een oliedrukmeter is natuurlijk leuk, maar geen vervanging voor de stoplamp.

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 25 juni 2009 12:33 AM
  [ # 11 ]
fluidphreak schreef:
JoostDSuper5 schreef:
bogaard77 schreef:

Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…

Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…

Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.

Ietsje aardiger mag ook wel. En het punt blijft geldig: een oliedrukmeter is natuurlijk leuk, maar geen vervanging voor de stoplamp.

Oke oke, sorry. Ik was al gepikeerd (door real live omstandigheden) en het antwoord klonk een beetje uit de hoogte. Vandaar mijn reactie.

Het is misschien inderdaad wel een goed idee om hiernaast ook nog de originele sensor te monteren. Een T stukje kan gewoon toch?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 juni 2009 12:57 AM
  [ # 12 ]
DriverD schreef:

Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!

Understatement van de dag?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 25 juni 2009 02:38 AM
  [ # 13 ]
GW-tje schreef:
DriverD schreef:

Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!

Understatement van de dag?

Het is misschien al wat later op de avond, maar deze begrijp ik niet. Na de eerdere discussie tussen Boogaard en Joost.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 juni 2009 12:19 PM
  [ # 14 ]

Ik bedoelde dat je, ondanks dat het een ID is, je hier ook vanaf de onderkant niet echt lekker overal bij kunt…...DS zit nog voller uiteraard, maar makkelijk is het bij beide niet. (IMHO)

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2009 12:54 PM
  [ # 15 ]

Het wisselen van een oliedrukzender zonder brug is 5 minuten werk, met brug 3 minuten. Alleen bij een I.E. mét oliekoeler is het een naar klusje, verder is de bereikbaarheid bij alle Ds en ID modellen hetzelfde…. So what’s the problem?  Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook