2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

De Xm van Stalsie: TE KOOP
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 23 juni 2009 02:36 AM
  [ # 16 ]

Hier ben ik weer..
Vandaag nummerplaat binnengekregen, opgeschroefd en 104km gereden.
Kan maar 1 ding zeggen: Wat een comfort Shocked  de motor draait mooi z’n rondjes, automaat schakelt vlot,...

Gisteren nieuwe olie en oliefilter erin, remmen ontlucht en enkel rechts-achter kwam er vuil uit.
De type 2 koplampen zitten er ook reeds op en heb de hoogte vandaag laten afregelen in de garage. Ook tegelijkertijd nieuwe ruitenwissers laten opzetten.

De garage had nog een Xm d12 uit ‘92 staan en daar heb ik het een en ander afgenomen:

- Deurrubbers
- Pompje voor in handschoenbakje (op de huidige valt het altijd naar beneden)
- Motor voor achterruitwisser (mijne maakt een vreemd geluid en houdt soms eens halt)
- Sproeierkopvoor achterruit
- Veercomputer: perfect uitwisselbaar Laughing
- 4 dorpellijsten

Op dit moment heb ik redelijk wat last van windgeruist. Als ik de deur en de stijl samenduw bovenaan, dan houdt dat eigenlijk op. Zou dit te verhelpen zijn met de “nieuwe” deurrubbers?

Dan heb ik nog een klein “probleempje” ontdekt met de ventilatie: Als ik die bijvoorbeeld op 1 streepje zet en ik sta stil dan zal die heel zachtjes ventileren. Als ik begin te rijden versnelt die ventilatie ook in functie van de snelheid. Zelfs als ik geen enkel streepje laat oplichten en ook niet op AUTO zet, dan blaast die echt enorm fel en is niet echt fijn. Hoe kan ik dit oplossen? Ergens een spanningsregelaar die het begeven heeft?

Vrijdag gaat de xm naar de garage voor een 3de remlicht en nakijken van alle veerbollen. Op een van de bollen ergens ter hoogte van de bestuurder hangt wat lhm, dus dat moet ook zeker verholpen worden.

Morgen de auto wassen en dan komen de foto’s  
Wink

Tot morgen allemaal!

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 juni 2009 09:22 PM
  [ # 17 ]

Ventilatie + foto’s

Zoals beloofd: de foto’s
Als er iemand een tip heeft voor de ventilatie, laat maar weten.

Gr!

http://www.mijnalbum.nl/Album=AB4UNG4I

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 23 juni 2009 09:28 PM
  [ # 18 ]

Mooi Very Happy Alleen spijtig van die lelijke nummerplaat. Past echt niet op zo’n voiture Sad

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 23 juni 2009 11:07 PM
  [ # 19 ]

Wat is er mis met het nummerbord?  Surprisedops:

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juni 2009 11:11 PM
  [ # 20 ]

Dat het zo’n nieuw bord is (getallen eerst). Bij zo’n XM hoort een oude plaat Very Happy Maar dat hebben we uiteraard niet zelf te kiezen Sad

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 23 juni 2009 11:15 PM
  [ # 21 ]

OK, bij jullie werkt dat ook zo.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 23 juni 2009 11:28 PM
  [ # 22 ]

In België kun je toch ook een combinatie van letters en cijfers voor je nummerbord kopen?

Wikipedia: “Hiernaast kan iedereen proberen een gepersonaliseerde nummerplaat te krijgen. Een aanvraag hiertoe kan men indienen bij de Dienst Inschrijving van de Voertuigen (DIV). Letterwoorden van een Belgische politieke partij of driemaal nul zijn verboden. Afhankelijk van het nemen van een combinatie van 5 of 6 karakters dient men 874, respectievelijk 620 euro te betalen voor een dergelijke plaat.”

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 23 juni 2009 11:29 PM
  [ # 23 ]

Ja ok… dat gaat in principe.

Maar je ziet ook wat dat grapje kost Wink .

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 24 juni 2009 02:39 AM
  [ # 24 ]
stalsie schreef:

Op dit moment heb ik redelijk wat last van windgeruist. Als ik de deur en de stijl samenduw bovenaan, dan houdt dat eigenlijk op. Zou dit te verhelpen zijn met de “nieuwe” deurrubbers?

Als die goed zijn zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat je deur niet helemaal goed hangt. Het vierkante oog, waar de deur inklikt als je ‘m dichttrekt, is verstelbaar. Bouten ietsje lossen en dan kan deze een stukje schuiven.

Maarreh… hoe duw je de deur en stijl samen terwijl je rijdt???

Groetjes Erik!

Profiel  

JaapJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3004

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 juni 2009 03:39 AM
  [ # 25 ]
stalsie schreef:

..

Die rubbers zijn hol van binnen, afgezien van een klein stukje vulling bij een van de bovenhoeken. Een aardig veelbesproken truuk is om die rubbers op te vullen met iets plooibaars. Ik heb ooit wat gelezen over KAT kabel, maar heb zelf dat groene plantbinderspul van de Action erin getrokken wat je op de rol kan kopen voor bijna niks….. (kan wezen dat ze dat niet meer hebben natuurlijk)
Is ff pielen, en of het allemaal echt helpt is de vraag. Bij mij iig wel iets…

Profiel  

JaapJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3004

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 juni 2009 03:44 AM
  [ # 26 ]
BunnY schreef:

Dat het zo’n nieuw bord is (getallen eerst). Bij zo’n XM hoort een oude plaat Very Happy Maar dat hebben we uiteraard niet zelf te kiezen Sad

Kunnen jullie niet wat bredere borden kiezen ? Aan de voorbumper zijn allerlei bevestigingsschroeven te zien voor nummerborden die daar wel knap zouden passen…... Crying or Very sad

Profiel  

stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453

Gepost: 24 juni 2009 12:54 PM
  [ # 27 ]

Mooie kar! sorry voiture.

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 24 juni 2009 02:53 PM
  [ # 28 ]
ambijajance schreef:
BunnY schreef:

Kunnen jullie niet wat bredere borden kiezen ? Aan de voorbumper zijn allerlei bevestigingsschroeven te zien voor nummerborden die daar wel knap zouden passen…... Crying or Very sad

Wij krijgen enkel het achterste bord (standaardmaat). Voorbord mogen wij zelf kiezen en dus is de breedte ook zelf te kiezen (ik veronderstel dat er wel maxima en minima afmetingen zijn Wink )

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 juni 2009 07:00 PM
  [ # 29 ]

de nummerplaat voor is idd in een autozaak gekocht. Helaas dacht ik dat een kleine zou passen, maar het moest dus een grote zijn.

Hoe ik de deur samenduw met het raam? Gewoon langs de binnenkant die 2 kanten klemmen met m’n hand. Is dus het deel van de voorste stijl (aan de voorruit) dat met de deur samenkomt.
Zal eens proberen daar iets tussen te krijgen.

Voor de ventilatie(snelheid) nog tips?

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 juni 2009 07:08 PM
  [ # 30 ]
stalsie schreef:

Voor de ventilatie(snelheid) nog tips?

Het lijkt wel alsof het gewoon rijwind is die je binnenkrijgt. Ik weet niet wat dat normaliter zou moeten verhinderen, maar het lijkt erop, dat daar het probleem zit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook