Aangezien het oliedruk waarschuwingslampje op het dashboard toch niet werkt en ik een mechanische oliedrukmeter heb liggen, wil ik graag de sensor eruit schroeven en een leiding voor de analoge meter erin draaien.
Mijn vraag is dus, wat is de schroefdraad van de oliedrukwaarschuwingslampsensor (dubbele woordwaarde?). Kan ik deze sensor er zo uit draaien zonder dat ik liters olie over me heen krijg?
bedankt!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
CX heeft M14*1,5mm, DS dus waarschijnlijk ook.
Als de motor niet loopt, kan je de sensor er zo uit draaien (oliedruk nul of bijna nul).
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS: M10x1,5 als ik het mij goed kan herinneren. CX is veel groter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is al besloten welke maat het is?
Ik ga een oude remleiding van een motor gebruiken als drukleiding, dus moet even wat fittingen vinden die van en naar de goeie maten gaan.
Ohja, het is overigens een Smiths teller, zou ik nu last gaan krijgen van afstotings verschijnselen?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Schroef hem er zelf ff uit en laat ons dan weten welke maat het is, ok?
Citroen!
DriverD schreef:Schroef hem er zelf ff uit en laat ons dan weten welke maat het is, ok?
Ja ho ff! Dat is een hoop moeite hoor!
Sensor zit als het goed is onder de brandstofpomp toch? Nog bijzonderheden die ik moet weten als ik hem eruit draai, zou redelijk straight forward moeten zijn?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…
Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…
Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…
Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.
Zal ik het dan maar verklappen, m 10 x1.5 idd.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
JoostDSuper5 schreef:bogaard77 schreef:Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…
Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…
Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.
Ietsje aardiger mag ook wel. En het punt blijft geldig: een oliedrukmeter is natuurlijk leuk, maar geen vervanging voor de stoplamp.
fluidphreak schreef:JoostDSuper5 schreef:bogaard77 schreef:Ja en dan monteer je een koperen leiding door je dash waar dus continu oliedruk op staat. Zoals in een Volvo amazon. Bij die dingen brak de leiding vaak en pompt de pomp vrolijk je olie op straat. Of achter je dash…. Moet je wel steeds op je meter kijken of je nog druk hebt…
Het is niet voor niets elektrisch gemaakt…
Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, had je kunnen zien dat ik een remleiding van een motorfiets ga gebruiken, flexibel rubber dus.
Ietsje aardiger mag ook wel. En het punt blijft geldig: een oliedrukmeter is natuurlijk leuk, maar geen vervanging voor de stoplamp.
Oke oke, sorry. Ik was al gepikeerd (door real live omstandigheden) en het antwoord klonk een beetje uit de hoogte. Vandaar mijn reactie.
Het is misschien inderdaad wel een goed idee om hiernaast ook nog de originele sensor te monteren. Een T stukje kan gewoon toch?

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
DriverD schreef:Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!
Understatement van de dag?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:DriverD schreef:Met zo’n simpele DSuper kan je er vanaf de onderkant heel goed bij hoor!
Understatement van de dag?
Het is misschien al wat later op de avond, maar deze begrijp ik niet. Na de eerdere discussie tussen Boogaard en Joost.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik bedoelde dat je, ondanks dat het een ID is, je hier ook vanaf de onderkant niet echt lekker overal bij kunt…...DS zit nog voller uiteraard, maar makkelijk is het bij beide niet. (IMHO)
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het wisselen van een oliedrukzender zonder brug is 5 minuten werk, met brug 3 minuten. Alleen bij een I.E. mét oliekoeler is het een naar klusje, verder is de bereikbaarheid bij alle Ds en ID modellen hetzelfde…. So what’s the problem?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste