Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Toch behoorlijk wat tijd in dit hoekje van het Forum doorgebracht - en nooit een eigen topic gemaakt voor mijn geliefde Break. Jullie hadden genoeg onderwerpen om mijn ei kwijt te kunnen - en om goede tips op te doen.
Maar aan alles komt een eind. Intensief (en daardoor kostbaar) onderhoud heeft niet kunnen voorkomen dat de carosserie van de auto in de afgelopen jaren achteruit is gegaan. Ik nam me telkens voor om als er een keer een jaar zou komen waarin niets structureels aan chassis of techniek hoeft te gebeuren, dan laat ik de neus opknappen. En dat jaar wilde maar niet komen. En een verhuizing heeft een deel van m’n spaarpotje gekost. Daarom staat de Break nu te koop, nu er nog eer aan te behalen is voor iemand die wel zelf wat aan het plaatwerk kan doen (of een diepere portemonaie heeft).
De leuke kant is dat ik nu van mezelf mag kijken naar CXen met extra hoofdruimte en XM V6sen. (Bezuinigen is geloof ik niet m’n sterkste kant.) Dus wellicht zien we elkaar over een tijdje weer in een ander hoekje van dit forum. Salut!

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je financieel wat krapper zit, liet ik de CX ook staan. Daar kun je, afhankelijk van de staat van onderhoud, ook behoorlijk op leeglopen. Dat is tenminste als je zelf geen onderhoud uit kunt voeren. Eigenlijk geldt dat voor de Xm ook….....hoezo Citroën?
Salut en veel plezier bij het zoeken naar een geschikte opvolgster
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:Als je financieel wat krapper zit, liet ik de CX ook staan. Daar kun je, afhankelijk van de staat van onderhoud, ook behoorlijk op leeglopen. Dat is tenminste als je zelf geen onderhoud uit kunt voeren. Eigenlijk geldt dat voor de Xm ook….....hoezo Citroën?
Geldt dat niet voor iedere (wat) oude(re) gecompliceerde auto?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja, zo krap zit ik ook weer niet. Ik verwacht bij beperkt wintergebruik van een roestvrije CX of XM de eerste tijd alleen technische problemen. En niet technische problemen en laswerk tegelijkertijd, zoals ik bij de DS een paar keer meemaakte.
Enne, je mag het hier natuurlijk eigenlijk niet zeggen - maar een goedkope XM kun je bij ernstige malheur zonodig afdanken. Altijd goed voor de onderdelenvoorraad. En met een DS doe je dat niet - toch?
Jammer, want je had toch veel plezier van de auto en er veel aan gedaan. En !!!! ik denk niet dat de CX club of de SM club ook zo’n leuk weekeinde naar Valogne organiseert.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
“Roestvrije” is het toverwoord. Maar een roestvrije CX (en zeker XM) is wel voor minder geld te vinden dan een roestvrije DS.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, en dan komt het onderhoud bij de CX…..
Citroen!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja, zo’n weekend knutselen in Valogne - daar kan natuurlijk geen enkele andere club aan tippen.
Enne, DriverD, als ‘t onderhoud me te gek wordt heb ik me nu echt voorgenomen om gewoon weer wat anders te zoeken. Maar goed. Eerst een goed baasje voor de Break vinden, dan eens kijken of ik iets vind waar een jaartje of twee mee te zweven is voor ‘t gedoe begint.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Succes met de verkoop, gaat vast lukken: Het is een mooie break!
Citroen!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, staat ‘mijn’ break toch opeens in La Bombe bij het artikel over Citro Classique. De Ivoir Borely bolide is ineens Prins Bernhard donkergroen en van leer voorzien. En mooier dan nieuw. ‘t Is dat het franse kenteken nog in de ruiten staat, anders zou ik ‘m niet meer herkennen. Klaar voor de reis van Borculo naar Zwiterland naar de nieuwe eigenaar. Voor de kritische La Bombe lezers: nee, er zit geen injectie in, het was gewoon de airco die de motor aan het zicht onttrekt. Binnenkort wordt de auto dan ook echt overgeschreven - in verband met de verzekering in Nederland stond de auto nog altijd op mijn naam en had ik nog een setje sleutels. Jammer dat ik op dat moment zelf op vakantie ben - ik had nog wel een rondje mee willen rijden.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Leuk!
Citroen!