zo, net even de luchtinlaat bekeken..
Er zitten weldegelijk 2 kleppen. Maar die bewegen tegelijkertijd als je recirculatie aan/uitzet.
Ze rusten allebei op hun eindstand en niets abnormaals gezien. Heb wel even alle blaadjes weggezogen met de stofzuiger. Echt vreemd dat ze daar toen nog geen interieurfilter voorzien hebben.
Het blijft iets raars.. En vermoed ook niet dat de ventilator zelf harder gaat blazen als er meer wind binnenkomt, maar dat de wind gewoon rechtstreeks door de tunnels stroomt??
Gr!
Ik heb bij mij wel gezien dat er een raar plastik schot zit in de paravan bak.
Mist deze niet bij jou?
Zit er idd op,niets abnormaals kunnen merken…

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Mooie wagen. Lijkt de mijne wel…
Kijk dan toch maar eens of dat onderdeel 4 wel op en neer gaat, ik heb het gevoel dat die de luchtstroom regelt.
ok zal er eens voor kijken.. Maar waar vind ik die juist?
Is dat gewoon een bakje, of een klep op zich?
Gr!
Effe goed op het plaatje kijken, het is zo’n soort servomotortje aan de zijkant van het kachelhuis.
zal zaterdag eens kijken, morgen geen tijd; alle bollen worden gecontroleerd en ‘s middags airco vullen.
Het is niet het motortje dat beweegt als je de 3 linkse knopjes bedient hé?
Want onderdeeltje 4 zweeft in de lucht op het plaatje, dus moet ik enkel weten of het links of rechts van de console zit en dan zoek ik alle klepjes,motortjes,...
Heb de deuren ook een beetje harder doen spannen, maar windgeruis blijft, dus ga die weer wat minder strak stellen en iets zoeken om tussen de rubbers te schuiven.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes!

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Elektra snoer (2 aderig rond) in het rubber schuiven.
Met behulp van een compressor een beetje het rubber hol blazen dan gelijktijdig hem erin schuiven.
Denk er wel aan dat er halverwege een schot in het rubber zit, dus je moet het in 2 helften doen.
Waar zit het motortje waar jij naar kijkt?
Boven het gaspadaal zit het servo’tje wat warm/koud stuurt.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
MaartenH schreef:Waar zit het motortje waar jij naar kijkt?
Boven het gaspadaal zit het servo’tje wat warm/koud stuurt.
Het motortje boven het gaspedaal verdeelt de lucht over de verschillende kanalen, niet warm/koud.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:
Het motortje boven het gaspedaal verdeelt de lucht over de verschillende kanalen, niet warm/koud.
Nee hoor en dat weet ik 100% zeker. ( heb zonder servo’tje gereden omdat deze op ’ sauna’ bleef staan) en ik hier dus de kachel met de hand kon regelen
De verschillende kanalen zal wel aan de passagierskant zitten, maar waar zit de recirculatie servo?

MaartenH schreef:Brian schreef:
Nee hoor en dat weet ik 100% zeker. ( heb zonder servo’tje gereden omdat deze op ’ sauna’ bleef staan) en ik hier dus de kachel met de hand kon regelen
De verschillende kanalen zal wel aan de passagierskant zitten, maar waar zit de recirculatie servo?
Ik heb de servo er ook uit gehad.
En als ik dan handmatig draaide wat normaal de servo doet, veranderde de luchtstroom wel degelijk en niet de temperatuur. : Je kon daar ook de drie-weg klep voelen bewegen.
Ik snap het zo ook niet meer.
Brian schreef:MaartenH schreef:Brian schreef:
En als ik dan handmatig draaide wat normaal de servo doet, veranderde de luchtstroom wel degelijk en niet de temperatuur.: Je kon daar ook de drie-weg klep voelen bewegen.
Het is geen kachelkraan, maar een klep.
Lees het hier maar even: http://www.citroen-ds-id.com/
dan bij XM => technical data => heating system.

MaartenH schreef:Brian schreef:MaartenH schreef:Brian schreef:
En als ik dan handmatig draaide wat normaal de servo doet, veranderde de luchtstroom wel degelijk en niet de temperatuur.: Je kon daar ook de drie-weg klep voelen bewegen.
Het is geen kachelkraan, maar een klep.
Lees het hier maar even: http://www.citroen-ds-id.com/
dan bij XM => technical data => heating system.
Klopt is een klep. Misschien dat je door het draaien waar ik het over had op het verkeerde been bent gezet, en dacht dat ik het over een kraan had.
Maar het draaiende palletje van de servo stuurt die klep aan.
Bij mij stuurt die servo echt de richting aan. Misschien een T1/ T2 verschil?