Wij zijn van plan komend weekend onze hogedrukregelaar en hoogteregelaars te vervangen door gereviseerde exemplaren. (onze pomp slaat om de 5 seconden aan en we hopen hiermee dat dat verbetert)
Wij vragen ons af of we zomaar de lhm-leidingen los kunnen schroeven, of moeten we eerst de druk van de leidingen afhalen? Zo ja, hoe en waar doen we dat?
Zijn er verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden bij het vervangen van bovengenoemde onderdelen?
Dont eat yellow snow…






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Auto in laagste stand zetten en de ontlastschroef op de hogedrukregelaar een halve slag lossen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:Auto in laagste stand zetten en de ontlastschroef op de hogedrukregelaar een halve slag lossen.
ontlastschroef, zit rechts onderin (stuurderskant) dacht sleutel 10, moest goed zoeken hiernaar zit best diep. succes! Gaat wel regenen het weekend he
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sleuteltje 12 bestuurderskant is altijd LINKS! Altijd uitgaan van de bestuurderspositie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het is niet echt een klus voor een beginnende sleutelaar (weet niet of jullie dat zijn). Alles zit behoorlijk weggestopt en je moet wel handigheid hebben met leidingen monteren (evt met nieuwe rubbertjes).
Succes in ieder geval!
Als we die ontlastschroef losdraaien lekt er dan olie uit?
Iemand misschien een foto?
Dont eat yellow snow…
goldfishie schreef:Als we die ontlastschroef losdraaien lekt er dan olie uit?
Iemand misschien een foto?
1 slag losdraaien ( niet meer!) , dan begint het te sissen en zal de druk via het retour circuit terug het vat in gaan.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die hogedrukregelaar zit zo goed (NOT) bereikbaar, dat je er bijna geen foto van kan maken met het blok in de auto….
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak








Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Kijk met een zaklamp achter de dynamo naar beneden, dan zie je ‘m wel. Je kunt er net bij met een steeksleutel 12.
Halve slag losdraaien. Er komt geen olie uit. Wel een fluittoon . (Tot het systeem drukloos is.)
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HO HO HO HO. Wacht even. De pomp slaat vaak aan. WAAROM zou dat de HD regelaar zijn? En waarom de hoogte regelaars?
Zijn alle bollen op druk? Vooral de hoofdbol is hier een verdachte.
De HD regelaar kan je testen. Dop het gat van de dunne leiding af en kijk of dat verschil maakt.
DUSSSS Eerst zeker weten VOOR je deze onderdelen gaat vervangen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zie trouwens:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192151&highlight;=
Staan ook tips in!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
We zijn enkele weken geleden bij Chyparse geweest.
Aldaar hebben we alle veerbollen al laten vervangen.
Het stuurhuis is toen ook getest.
De voorraadbol is er ook af geweest en die bleek van februari 2008 te zijn.
Martin van Chyparse adviseerde ons toen om de hoogteregelaars of de hogedrukregelaar te vervangen voor gereviseerde exemplaren.
Omdat we toch bezig gaan met het systeem doen we voor de zekerheid maar beide.
We hebben voor alle aansluitingen nieuwe rubbertjes meegekregen.
We worden geassisteerd door een automonteur die ook al zijn hele leven citroën rijdt (ok, geen ds, maar toch). Ikzelf zou inderdaad aan zo’n ingewikkelde klus zoals de hogedrukregelaar vervangen zonder gekwalificeerde assistentie niet beginnen.
Bedankt voor de foto, die maakt het een stuk duidelijker
Dont eat yellow snow…












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou eerst de HD regelaar testen.
Het hoogteregelaar verhaal kan itt wat ik net schreef wel. Verandert het interval als je de auto in hoogste stand zet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe is het stuurhuis getest?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Hoe is het stuurhuis getest?
Het stuurhuis is getest door het stuur naar de uiterste stand te draaien.
Dont eat yellow snow…