5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
hoogste km stand
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4964
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 juni 2009 09:53 PM
  [ # 61 ]

Re: hoogste km stand

citrohanxm schreef:
leo greiner schreef:

welke auto heeft de hoogste km. stand met een originele motor. Zowel bij de benzine als bij de diesels.
Mijn auto heeft 320.000 km gereden. Ik zoek auto’s die meer dan 5 ton hebben gelopen.

Zit op 5k na op 600.000. Of te wel SIX(00K)O’CLOCK. Dat zal mijn nieuwe avatar zijn.
Met de 2.1 D. Daarvan heb ik zelf bijna 0,5MM gereden. Op 617k Km.
Reparaties? Nauwelijks. Laatste demper is nog origineel, Koppaking nog origineel, platen zijn nog origineel. Verbruik? geregeld 20 km per liter.

Dat is een enorme prestatie, dan kun je goed rijden. Bijvoorbeeld: mijn broer heeft diverse auto’s gehad, waaronder een Mazda, een Volvo en nog wat van die herrie en hij had altijd problemen met slippende koppeling. Dat zegt alles over de rijstijl en hoegenaamd niets over de auto.

Mijn TCT heeft 270k gelopen en kan nog even mee. Onze Peugeot 206 is vandaag over de 30k gegaan, hij is van bouwjaar 2002 dus die gaat de ton bij ons nooit halen.

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 25 juni 2009 11:56 PM
  [ # 62 ]

Re: hoogste km stand

Dat is een enorme prestatie, dan kun je goed rijden. Bijvoorbeeld: mijn broer heeft diverse auto’s gehad, waaronder een Mazda, een Volvo en nog wat van die herrie en hij had altijd problemen met slippende koppeling. Dat zegt alles over de rijstijl en hoegenaamd niets over de auto.

Mijn TCT heeft 270k gelopen en kan nog even mee. Onze Peugeot 206 is vandaag over de 30k gegaan, hij is van bouwjaar 2002 dus die gaat de ton bij ons nooit halen.

Dank je wel. maar is niet moeilijk, druklager niet heet laten worden en de synchromeshes niet te veel laten slijten, dus de toerentallen kiezen dat de tandwielen gelijk lopen. Overigens heb ik wel mijn bak een keer droog gereden. Je kunt dat merken aan het niet weer soepel teruglopen naar rechtuit. Hij heeft dus een tik gehad maar met nieuwe olie geen probleem meer. (Moet wel diff. keerringen vervangen)
Mijn “nieuwe” rijstijl waarmee je 1:20 kunt halen met een diesel handbak komt erop neer om zo vaak mogelijk en zonder het andere verkeer te hinderen de auto te laten rollen. Het zal voor sommigen een gruwel zijn maar ik vind het prettig. Ver anticiperen, en dan uit de bak. Inschakelen wel met dubbel clutchen,
‘Normaal 1:17 maar op deze manier 1:20 Zie http://www.autoverbruik.nl  XM D standkachel

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 26 juni 2009 12:24 AM
  [ # 63 ]

Nog 1300 km tot de 300.000
Met de V6 exclusive automaat uit ‘94

Profiel  
 
Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 14-01-2008

Gepost: 26 juni 2009 12:32 AM
  [ # 64 ]

Vandaag de 240.000 gepasseerd. Toch al bij 23.000 mee gereden dus. Maar voor dit topic dus nog een groentje Wink

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4964
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 26 juni 2009 12:44 AM
  [ # 65 ]

Re: hoogste km stand

citrohanxm schreef:

Dat is een enorme prestatie, dan kun je goed rijden. Bijvoorbeeld: mijn broer heeft diverse auto’s gehad, waaronder een Mazda, een Volvo en nog wat van die herrie en hij had altijd problemen met slippende koppeling. Dat zegt alles over de rijstijl en hoegenaamd niets over de auto.

Mijn TCT heeft 270k gelopen en kan nog even mee. Onze Peugeot 206 is vandaag over de 30k gegaan, hij is van bouwjaar 2002 dus die gaat de ton bij ons nooit halen.

Dank je wel. maar is niet moeilijk, druklager niet heet laten worden en de synchromeshes niet te veel laten slijten, dus de toerentallen kiezen dat de tandwielen gelijk lopen. Overigens heb ik wel mijn bak een keer droog gereden. Je kunt dat merken aan het niet weer soepel teruglopen naar rechtuit. Hij heeft dus een tik gehad maar met nieuwe olie geen probleem meer. (Moet wel diff. keerringen vervangen)
Mijn “nieuwe” rijstijl waarmee je 1:20 kunt halen met een diesel handbak komt erop neer om zo vaak mogelijk en zonder het andere verkeer te hinderen de auto te laten rollen. Het zal voor sommigen een gruwel zijn maar ik vind het prettig. Ver anticiperen, en dan uit de bak. Inschakelen wel met dubbel clutchen,
‘Normaal 1:17 maar op deze manier 1:20 Zie http://www.autoverbruik.nl  XM D standkachel

Ik wil mezelf niet op de borst slaan , maar ik heb voor mijn werk 35 jaar langs de weg gezeten en nooit problemen gehad met al die Opels, Fords, Peugeots, Fiats en wat er allemaal nog meer langs kwam. Het is idd een kwestie van inzicht denk ik en als je weet hoe het allemaal werkt weet je ook wat je wel en niet moet doen. De koppeling met weinig gas geven zo snel mogelijk helemaal los, kan binnen een meter of tien al en dan pas gas geven. Terugschakelen pas als je op de snelheid bent aangekomen dat het moet en niet zoals een collega van mij altijd deed, al terug naar een lagere versnelling als hij nog veel te hard ging. Je kon die synchromesh ringen bijna horen kermen.

Motortje eerst rustig op temperatuur laten omen en dan pas prestaties vragen. En dan kan zo’n dieseltje je heel erg lang heel veel plezier geven. Er zijn Mercedes 200 dieseltjes met een miljoen kilometer zonder revisie.

Profiel  
 
reclame
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 09-04-2009

Gepost: 26 juni 2009 03:10 AM
  [ # 66 ]

Vandaag 400,000 km gepasseerd. XM 21 td sx 1997.
Volgens papieren wel een nieuwe nokkenas, koppakking, krukaskeerring en koppeling gehad.
Vanochtend weer gekeken en hij blijft mooi op 399999 staan. Dagteller ook,  Confused Zal dus wel nooit boven de 4 ton komen.  Laughing

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 26 juni 2009 11:28 AM
  [ # 67 ]

ik zal me aan de onderkant op houden, met 137.600 op de 1992 XM V6.24v

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 juni 2009 02:25 PM
  [ # 68 ]

Laatst ook de 4 ton gepasseerd, alles nog origineel, ook de automaat.
Alleen de verstuivers heb ik laten reviseren, rookt nu totaal niet ook niet bij hoge toeren.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 26 juni 2009 07:47 PM
  [ # 69 ]

Ik hou me ook aan de onderkant: bijna 70000 al met mijn ‘92 V6.24, veel gereden in één jaar maar erg fijn en ... elke dag lekkerder, al doet momenteel de airco het niet Sad

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 juni 2009 08:12 PM
  [ # 70 ]

Ik hoor hier niet echt thuis merk ik, met mijn TCT met 153k km… (waarvan 34k km in de afgelopen 1,5 jaar door mijzelf gereden).
De 7 ton ga ik niet halen… Respect, respect.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 26 juni 2009 08:20 PM
  [ # 71 ]
boukewerff schreef:

Laatst ook de 4 ton gepasseerd, alles nog origineel, ook de automaat.
Alleen de verstuivers heb ik laten reviseren, rookt nu totaal niet ook niet bij hoge toeren.

Boujke,
Dat vind ik nou weer een prestatie. In de AE van enige tijd geleden stond een intervieuw met iemand van Autrans. Deze meneerzei dat de hpogste Km. stand van een autobox ongeveer 345k KM was. Maar dat is natuurlijk zijn kant van het verhaal. Je moet dat niet interpreteren dat ze niet meer aankunnen. Hij krijgt enkel de kapotte bakken, de goede rijdsen nog. Een beetje zo’n Black Swan verhaal.
Ik heb zojuist een exclusive Td automaat in Belgie gekocht en ben benieuwd naar hoe je rijdt. Ik heb gelezen dat de 18HP in combinatie met de 2.1 tD een gewaagde combi ivm met het vermogem van de motor is, en ik hou niet zo van dure reparaties
Wat is jouw opinie over verversen van de ATF en hoe zwaar belast jij de bak?

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 27 juni 2009 04:34 PM
  [ # 72 ]

265345 met mijn tct en ook nog elke dag genieten alleen moet ik mijn schuifdak eens herstellen

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 27 juni 2009 04:41 PM
  [ # 73 ]

Met 304.000km op de tellert doet “Breaky” het nog steeds goed, op haar mannier. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
DeusXMachina
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008

- XM Break Comfort 2.0i
Gepost: 28 juni 2009 09:27 PM
  [ # 74 ]
eXpelliarMus schreef:

Met 304.000km op de tellert doet “Breaky” het nog steeds goed, op haar mannier. Wink

Hey ook een Break-rijder Wink
Die van mij heeft nu 323.482 km’s achter de rug.
Ik heb haar laatst nog verwend met nieuwe bolletjes en schakelstangetjes en een wasbeurt Cool

"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."

USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 28 juni 2009 10:23 PM
  [ # 75 ]

Ik vervang elke 10.000km de bakolie, dat heeft de vorige eigenaar ook altijd gedaan. Verder rijd ik de auto altijd netjes warm en dan met het verkeer mee. Af en toe heb ik haast, en dan is het regelmatig plank gas. Of met de vouwwagen er achter door de Ardennen, gewoon het gas erop. Je mag daar 120 en de berg op moet die dan best zijn best doen!
De vorige eigenaar had meerdere xm’s in de familie, allemaal automaat. Zijn broer had er een met 5 ton op de teller, een v6. Hij reed wekelijks met aanhangers van 1500kg rond. Ook gewoon de eerste bak. Ik weet alleen niet of dit een 4hp18 of een 4hp20 was.
Je moet dus geluk hebben denk ik, en olie verversen!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook