stooftaker schreef:
Het sturen is direct ook anders, de diravi lijkt gevoelloos, terugdraaien doet ie nog wel maar ook bij hogere snelheden blijft ie erg licht sturen.
Iemand enig idee?
Kilometer teller kabel
heb me laten vertellen dat dit er 1 is in 2 delen.
Zou het het eerste deel zij of het tweede (korte)?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Ik heb geen idee hoe het zit, maar de diravi ontvangt dus ook geen snelheid.
Gaat het van de versnellingsbak, naar de diravi, naar de tellerbak?












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
MaartenH schreef:stooftaker schreef:
Het sturen is direct ook anders, de diravi lijkt gevoelloos, terugdraaien doet ie nog wel maar ook bij hogere snelheden blijft ie erg licht sturen.
Iemand enig idee?
Kilometer teller kabel
Dat is dus fout hé vriend Het is het de loopwerkaftak die stuk is.
En stoof, kijk hier in godsnaam me uit, ik vond het levensgevaarlijk om zo te rijden, totaal gevoelloos, klein rukje aan het stuur en je gaat de berm of vangrail in.
Het deel zit achter op de bak (kunstof deel) die de diravi een aansturing geeft. Hier een link naar mijn topic waarin e.e.a. behandeld is.
mmmmmh zo ernstig als je beschrijft is het nu ook niet (gelukkig)
Ik zal morgen verslag doen.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Ik kom allereerst even terug op het niet zo ernstige. Vanochtend de gewoonlijke rit van 35 km gemaakt en tís inderdaad echt geen sturen.
Nog niet eerder zo krampachtig in de Groene fee gezeten…..
De diagnose; kabels van de tellers zijn beide nog heel, dus de meest plausibele aanname is dus idd onderdeeltje 3 zoals eerder beschreven.
Nummer ingevoerd in de computer en voila prijs verkoop idd 72, nog iets wat weer helemaal klopt met de 86 inclusief.
Maandag bellen of het onderdeel binnen is en dinsdag gaat ie er in.
Gelukkig maandag en dinsdag vrij
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
stooftaker schreef:Ik kom allereerst even terug op het niet zo ernstige. Vanochtend de gewoonlijke rit van 35 km gemaakt en tís inderdaad echt geen sturen.
Nog niet eerder zo krampachtig in de Groene fee gezeten…..De diagnose; kabels van de tellers zijn beide nog heel, dus de meest plausibele aanname is dus idd onderdeeltje 3 zoals eerder beschreven.
Nummer ingevoerd in de computer en voila prijs verkoop idd 72, nog iets wat weer helemaal klopt met de 86 inclusief.
Maandag bellen of het onderdeel binnen is en dinsdag gaat ie er in.
Gelukkig maandag en dinsdag vrij
Let op Stoof, dat onderdeel zit op een zodanig lastige plaats, vlak achter het uitlaatspruitstuk dat het met warme motor haast ondoenlijk is om het onderdeel zonder kleerscheuren te vervangen.
Thnx Voor de tip Mark, maar ik heb geen brug of ander materieel, laat staan de kennis voor zulke operaties….dus laat het in de garage doen. Daar vertelde ze me vanochtend dat het eigenlijk in tijd van een poep en een scheet te doen is. Dus dat doen ze dus ook maar dan
Tot die tijd, vanmiddag een rondje inspecties rijden en dan in ruste tot dinsdag
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8


Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-07-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
Begin dit jaar had ik hetzelfde probleem . De dealer heeft het bij mij opgelost, zoals in dat topic te lezen valt.
en hij doet het wer!
Ook het oude onderdeeltje even gecontroleerd, en als je daar het tandwiel in draaide draaide de andere kant… niet inderdaad.
Bij de nieuwe wel, dus dat zat wel snor.
Klein ahlf uurtje werk en wat geklets tussendoor en t was weer in orde!
Stuurt toch zeker veel beter met een beetje tegendruk…
Ook achteraf het onderdeel nog opengebroken, en er was een van de tanw-wieltjes dol, bij omdraaien werkte ie weer wel, maar dat lijkt me niet helemaal de manier van doen.. onderdeel moest ook met een hamer opengemaakt worden….
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Heeft het vervangen van het onderdeel ook nog positief invloed gehad op de trillende wijzernaald (of had je daar geen last van)?
Bij mij trilt die onder de 80km/h behoorlijk, de tellerkabel had ik al vervangen maar het trillen bleef. Misschien ook de kmstand en dagstand teller smeren zoals bij CXen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Bij mij trilt die onder de 80km/h behoorlijk, de tellerkabel had ik al vervangen maar het trillen bleef.
Ik heb ook een v6.24 T1 (‘92). Mijn tellernaald trilt ook onder de 80 km/h. Wil Wijnhoven uit Boxmeer vertelde me bij aanschaf van de auto dat er op de km-teller kabel eigenlijk teveel apparatuur aangesloten zit. Daardoor trilt de naald op lage snelheid. Bij T2 is dat door Citroen opgelost.
Karakter van het T1 zullen we maar zeggen
XM v6.24 ‘92
trilt of schommelt nog steeds.
Wel is het tikkende geluid weg wat er eerst wel was bij lagere snelheden.
Maar wat voor randapparatuur is er dan allemaal aangesloten op de km-teller kabel dat ie zou gaan trillen/schommelen?
Bij mijn weten alleen de snelheidsmeter dag en totaal teller??????
Voor de diravi is een andere kabel.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Maar wat voor randapparatuur is er dan allemaal aangesloten op de km-teller kabel dat ie zou gaan trillen/schommelen?
Niet zulke moeilijke vragen stellen aub
Het enige dat ik weet is waar het stuur zit en dat het een heerlijke wagen is.
XM v6.24 ‘92












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ja klopt, meer hangt er niet aan de kabel, je kunt proberen om de kabel flink te smeren maar….... dan moet die er wel uit, en dat is wel even prutsen en een risico op breuk van het plastic klemmetje waarmee de kabel in de klokkenwinkel zit.