Bij mijn DS is een hydraulische leiding kapot van bloc hydraulique naar versnellingsbak. De leiding is vlak bij het bloc hydraulique kapot.
Een knelfitting leek de oplossing maarrrr….....de leiding is 4,5mm, nergens zijn knelfittingen van 4,5mm te krijgen!
Bij het magazijn zei men dat het met een 5mm knelfitting zou lukken, helaas, niet dus, komt er druk op dan gaat ie lekken.
Ik heb speciaal een volledig koperen fitting gepakt daar deze zich meer vormt, maar werkt helaas niet.
Drie zestiende(engelse maatvoering) zou goed moeten zijn; echter ook nergens te krijgen.
De hele leiding vervangen is echt klote; van bloc hydraulique naar voorzijde bak met heel veel bochten.
Wie o wie weet een oplossing voor mijn lhm lekkage??
Groet, juriaan
DS & Xantia 1.9 TD





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is solderen geen optie?
Citroen!
soderen?....tja, misschien wel, dan heb je denk ik wel iets van een sok of iets dergelijks nodig waar de leiding invalt…......toch??.............
DS & Xantia 1.9 TD





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Liefst wel, maar als je die niet hebt…
Citroen!
Bij chyparse volop leverbaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
en DAT is juist die knelfitting die ik erop gezet heb!
Ze zijn er wat ik weet helaas dus niet voor een 4,5mm leiding….........en een 5mm werkt echt niet…...............
DS & Xantia 1.9 TD
Werkt bij mij wel op een…......4.5mm leiding. foto zegt genoeg zou ik zo zeggen.
als je na montage van een knelfitting deze nou eens helemaal dicht/af soldeerd voor je ‘m gaat testen die evt druppeltjes moet deze soldeertin wel kunnen houden. het luisterd wel precies met die knelfitting !!! leidingen moeten wel recht zijn voor montage anders sluit de ring echt niet af….....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
wie ben ik om je tegen te spreken?
Erg fijn dat hij bij jou werkt, meen ik…........
Neemt niet weg dat op mijn 4,5mm leiding hij echt blijft lekken…............heb nog schroefdraad over om aan te draaien maar hij zit maximaal vast…..............
DS & Xantia 1.9 TD
ik ga dat solderen maar proberen dan, wie weet!
DS & Xantia 1.9 TD
Juriaan schreef:ik ga dat solderen maar proberen dan, wie weet!
anders zie ik ook alleen nog maar de mogelijkheid om een buisje te vinden met een binnen diameter van 4.5mm en dan solderen of de leiding te vervangen….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
dat buisje zou ik nog als een tweede optie kunnen doen ja!
Dank voor je reactie!
DS & Xantia 1.9 TD






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
De dikke leiding van 6,35 mm past mooi over de 4,5 mm leiding. Daarna kun je het dichtsolderen. Wel solderen met zilver of koper !!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Is vertinnen(solderen) van de 4,5 leiding waar de knelfitting moet klemmen niet voldoende?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!