Opvangen/afvoeren olie van lekkend stuurhuis, hoe?
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 juli 2009 09:11 PM

Ik heb na de motorwissel een lekkend stuurhuis. Dat wordt dan een gereviseerd stuurhuis in de toekomst, maar zolang wil ik zonder vette motorruimte (net schoon) en olievlekken op de grond, kunnen rijden.

Mijn eerste idee was om hier ook een retourslang te maken maar de draaiing van het stuur vraagt dan te veel speling/lengte/beweging van de slang. Anders iets van een bakje er onder of een sponsje?
Het blijft een lapmiddel dus ik zoek een tijdelijke oplossing.

Zijn er mogelijkheden om de olie op te vangen, heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 03 juli 2009 03:27 AM
  [ # 1 ]

CamemBert,

Een van de vorige eigenaren van mijn DS had een ongeveer 50 cm lange goot gemaakt waarvan de uiteinden dicht waren gemaakt. Echter aan de rechterkant van de goot was er een pijpje in gesoldeerd waarop een slang zat welke naar een vakkundig verstopte limonadefles liep. De goot werd vast gehouden door een beugel welke midden op het stuurhuis was vast gemaakt. Wel af en toe de fles leegmaken en niet leegdrinken.
Misschien de tijdelijke oplossing die je zoekt..

Gr. Martin

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2990

Gepost: 05 juli 2009 01:53 PM
  [ # 2 ]

Re: Opvangen/afvoeren olie van lekkend stuurhuis, hoe?

camemBert schreef:

Ik heb na de motorwissel een lekkend stuurhuis. Dat wordt dan een gereviseerd stuurhuis in de toekomst, maar zolang wil ik zonder vette motorruimte (net schoon) en olievlekken op de grond, kunnen rijden.

Mijn eerste idee was om hier ook een retourslang te maken maar de draaiing van het stuur vraagt dan te veel speling/lengte/beweging van de slang. Anders iets van een bakje er onder of een sponsje?
Het blijft een lapmiddel dus ik zoek een tijdelijke oplossing.

Zijn er mogelijkheden om de olie op te vangen, heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Hangt er vanaf waar de lekkage is.
Als het om het rondsel gaat, weet ik het niet.
Als het om de plunjer gaat en lekkage in het middenstuk van de harmonica rubbers:
De 2 schalen in het midden van de harmonicarubbers afkitten zodat het daar niet meer kan lekken en ergens anders in het stuurhuis een lekleiding maken. Ik heb dit preventief gedaan bij de zelf revisie van mijn stuurhuis.
gaatje geboord en nippeltje er in:
http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/stuurhuis/page/image63.html

Tja dat lukt dus alleen als het stuurhuis gedemonteerd is

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook