Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb met al mijn auto’s al zeker 10 keer een paar weekjes gesprokkeld en altijd een jaar na keuringsdaum APK gekregen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
zucht.. vandaag gevonden waar mijn koelvloeistof naar verdwijnt.. plastic zijkant van mijn radiator produceert een fijn fonteintje . kost me 200 cl vloeistof op 76 km (ritje schoonouders) dikke koelslang erachter is ook 2e x in 1 jaar “gerepareerd” met een stuk oude slang,meteen ook maar door nieuw en origineel vervangen. over 2 weken of zo post ik de rekening wel
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
vorige week eens bij van gompel geinformeerd wat het zou moeten kosten, een nieuwe slang en de radiator die ik van Henk had overgenomen , de schatting was rond de 550 euries. Nieuwprijs van de slang is 184 euro ongeveer.
Toch maar bij de hegru laten doen, zelfde recept, nieuwe slang, mijn radiator + uiteraard verse koelvloeistof.. totaal 254 euro..
dat is toch een piepklein verschilletje in prijs.
Maar goed, er zit nu een blinkende radiator en een blinkende slang in en Jeroentje is weer helemaal gelukkig.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
tsja, Gompel is niet een van de goedkoopste… das iig mijn ervaring.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik hoop voor je dat ‘ie goed ontlucht is….De laatste bellen uit de kachelslangen duren het langst.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
XM D12 1993, maandenlang gezocht naar het vreemde geluid dat je buiten de auto niet hoorde maar binnen wel.
oorzaak, lager steekas.
Kosten 75 euro, incl nieuw gesloten lager en versnellingsbak olie.
Niet duur dacht ik zo

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
27,50 voor een buitentemperatuur sensor. Heerlijk dat het ineens weer 27 graden is i.p.v. 49.
Ik had wel de spiegel losgehaald en opgemaakt, maar kwam er achter dat dat helemaal niet nodig was. Aan de onderkant van de spiegelvoet zit een plaatje dat je er zo uit kan wippen en daaronder zit de sensor. Het is wel handig als de spiegel los is, want dan kan je hem omdraaien en hoef je niet van onderaf te pielen…
De draadjes van de oude sensor losknippen op de sensor. Dan hou je twee hele korte draadeindjes over. De nieuwe sensor er aan solderen, stukjes krimpkous erover, klaar.
apk kleine beurt twee nieuwe knipper annex breedstraler units en sierstrip voor en achter overgoten met een litertje LHM 740€
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Weer een jaartje APK met de V6.12. Probleemloos goedgekeurd.
EUR 54,00.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
4 bollen vullen, nieuwe kachelradiateur en onderzoek naar niet werkende airco, 300 euro incl.
En waarom werkte die airco niet?

onderdeeltje 3 met arbeid -> 116 €
ter verduidelijking, loopwerkaftak tbv snelheidsmeter km-tellers en Diravi
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
bezoekje aan Abbenes…
electroklep achter vervangen
dito hydraulische blok compleet gereinigd
algemene check
nieuwe brembo schijven en blokken voor. ( de vorige waren &*(^&*(^&*( weer krom)
dit was geheel kostenloos.
Voor de koffie diende ik echter 300+ af te tikken.
en dat waren hooguit 4 bakjes waarvan je ook niet zou zeggen…. doe me er nog eens 4…

Lijkt me niet al te duur, vooral met nieuwe remmerij. Maar ja, 300+ is rekbaar hé.