Balen
Afgelopen Vrijdag was mijn vrouw weg met de DS break. Temp lamp ging branden dus zij netjes aan de kant, motorkap open en wachten tot afgekoeld was. Het was die dag ontzettend heet, dus daar maak ik mij niet te veel zorgen over.
Daarna helaas de motorkap niet goed dicht gedaan en na een paar honderd meter opengewaaid.
Schade: motorkap dubbel, paar krasjes op ruit, geen schade aan het dak ( dank aan het imperial van de break)
Dat wordt nwe motorkap en spuiten.
Nu nog een goede motorkap in de buurt van Apeldoorn vinden en een goedkope plaatwerker/spuiter die het evt prive kan doen. Tips in de buurt van Apeldoorn?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zag het topic staan en ik was meteen bang voor een bericht over de cabrio ... Da’s dan weer een pak van m’n hart. En toch nog een geluk bij een ongeluk dat de schade niet groter is. Aan een motorkap moet te komen zijn - een van de weinige carosseriedelen die meestal nog wel netjes is gebleven.
Wat is dat toch met die kappen van de DS? Die van mij bleef ooit gelukkig hangen op de veiligheidshaak: spatborden door de garage verwijderd en teruggezet en verder nergens naar gekeken. Die van mij kwam rond de 110 opeens verdacht hoog te liggen - ik moet er niet aan denken dat zo’n ding dan opeens met een klap op je dak beland.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
shit man! geluk dat je ruit nog heel is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
- -
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Balen! Maar jij hebt dat vast snel weer helemaal opgelost…
Citroen!
Succes met het herstel!
Verder niets beschadigd? Bij mij is het met 110 km/u gebeurd en helaas was er wel iets meer kapot dan alleen de kap en krassen op de voorruit.
ID 19P 1966
Verder niets beschadigd? Bij mij is het met 110 km/u gebeurd en helaas was er wel iets meer kapot dan alleen de kap en krassen op de voorruit
Check inderdaad ook even de bevestiging van de motorkap scharnieren. Bij mij waren beide scharnieren kapot, maar aan één kant was er ook een bevestigingsmoer half uit het chassis gescheurd.
P.s. Heb jij bij de cabrio een extra beveiliging tegen het openwaaien? Je moet er toch niet aan denken dat je die op je kop krijgt…
Heb net 2 motorkappen gekocht: 1 om er tijdelijk op te zetten en 1 om mooi te maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb nog een motorkap voor je staan , staat in Garderen en kost : €25,00
edit : zie dat je er al 2 hebt , een derde lijkt me wel erg enthousiast
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
2 motorkappen gekocht, 1 voor tijdelijke montage en 1 om op te knappen. Offertes bij spuiters varieeren tussen € 500 en € 700. Werd mij wat te gortig. Dus zelf gedaan.
Met lamellen schijf oude lak er af geschuurd, had ik dat meer niet gedaan, want daardoor wordt het alu erg onregelmatig.
Flinke laag plamuur er op om te egaliseren. Dit weer fors schuren.
Hecht primer er op en dan paar lagen vullende primer er op. En weer veel schuren.
Van schuurtje een “spuitkabine” gemaakt, door plafond en wanden af te dekken met plastic folie.
Daarna de lak gespoten.
Resultaat: Voor een amateur acceptabel, maar jammer dat ik met de lamellenschijf begonnen ben, want dat zie je nog steeds een beetje.
Hij zit er weer op. De break is mijn dagelijkse auto, die overal sporen heeft. Daarvoor is het resultaat goed genoeg.
In elk geval ook veel van geleerd
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper