Goedenavond,
bij het wisselen van het weer komt ook een euvel naar voren waar ik niet direct de oorzaak van kan achterhalen.
Boven de deur (op ongeveer 10 cm van de voorkant) zit in het profiel van de deur een gaatje waar een draad door is gevoerd.\
Via deze gaatjes komt water de auto in (pas nadat de wagen omhoog is gekomen). Is er een afvoer verstopt of moet ik het anders aanpakken.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
grt Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dak is lek…
yep
Nou dat lijkt er inderdaad op.
Ik heb een nieuwe dakrand gekit ipv het oude rubber (afgelopen winter) en een hele goed kit gebruikt. Nu lijkt het dat onder de verf door het water naar binnen komt. (het dak is over gespoten door de vorige eigenaar)
Tot nu toe was de binnenbekleding van het dak netjes droog gebleven, maar net ff gevoeld…......nat!
Balen, maar het is nu iig goed weer om een nieuwe rand aan te brengen.
Nog tips voor een goede kit, of is dat al uitgebreid behandeld op het forum?
grt Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: yep
capt kok schreef:Nou dat lijkt er inderdaad op.
Ik heb een nieuwe dakrand gekit ipv het oude rubber (afgelopen winter) en een hele goed kit gebruikt. Nu lijkt het dat onder de verf door het water naar binnen komt. (het dak is over gespoten door de vorige eigenaar)
Tot nu toe was de binnenbekleding van het dak netjes droog gebleven, maar net ff gevoeld…......nat!
Balen, maar het is nu iig goed weer om een nieuwe rand aan te brengen.
Nog tips voor een goede kit, of is dat al uitgebreid behandeld op het forum?grt Arjan
Is al behoorlijk wat over geschreven, zoek op ‘dakrand’. Gebruik in ieder geval UV bestendige zuurvrije kit. Het eerste tegen krimpen in de zon en het tweede ter bescherming van roest van je dakrand.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.