Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Als ik met koude motor (en de choke ingeschakeld) op wil trekken dan reageert de motor niet op gas geven. Ik moet eerst met de koppeling ingetrapt een keertje gas geven en daarna optrekken. Ik heb al een andere carb. geprobeerd maar dat maakt niet uit. Zodra de motor warm wordt en de choke uit is is het probleem weg en reageert de motor gewoon goed. Ik heb de kleppen en de ontsteking (1-2-3) gesteld. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen. De hele motor is trouwens 5000km geleden uit elkaar geweest en is weer als nieuw.
waarom choke je met dit weer? Dat zou echt niet nodig moeten zijn.
ik neem aan dat de carb afstelling ok is?
.komma


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heel even choken bij een koude start is ook bij dit weer niet raar. Mijn auto loopt ook net iets mooier en bij het eerste stukje rijden voorkom je afslaan. Maar de choke kun je als het goed is direct na het aanslaan al langzaam voor meer dan de helft terugduwen. Zoals jij het beschijft lijkt het alsof je de motor bijna verzuipt door teveel choke.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
mee eens, 25 graden buitentemperatuur is voor een motor nog steeds veel lager dan bedrijfstemperatuur
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn break start ook nu niet zonder vol choke. Wel meteen terug duwen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nadat de motor loopt kan ik de choke niet meteen uitzetten zonder dat de motor afslaat. Ik moet eerst de motor redelijk warm hebben om de choke uit te kunnen zetten. Is er misschien een manier om de choke af te stellen of heeft het iets met de stationair sproeier te maken.
Jeroen.
Het gaat om een zgn. lange slagmotor met een enkelpoorts Solex 34 PBIC carburateur?
Hierbij is het gebruikelijk wat meer met de choke “te spelen”, totdat de motor warm is.
Het is inderdaad een langeslagmotor met een 1traps Solex PBIC carb.(was ik vergeten te melden). Ik zal proberen hoe ik met de choke moet “spelen” tijdens het opwarmen van de motor. Maar elke idee om het te verbeteren is welkom.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat je beschrijft klopt gewoon: de motor blijft koud niet lopen als je de choke direct indrukt. Zo moet het ook zijn, als het anders zou zijn staat je motor veel te rijk afgesteld. Dus: na het starten deel terugduwen. En tijdens het warmrijden telkens iets verder terugduwen. En dat kan bij de DS relatief snel vergeleken andere auto’s uit die tijd.