















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
pas reed ik hier de beroemde Trollstigen op met de DS. Dat is een prachtige weg , erg steil met vele haarspeldbochten zon 120 km hiervandaan.
Bovengekomen besloot ik de DS stationair te laten draaien omdat ze erg warm was geworden. Ik ging even een ijsje kopen maar toen ik terug bij de wagen kwam lag de uitlaat op de grond….
in eerste instantie dacht ik dat de rubbers door de hitte waren gesmolten maar ze bleken te zijn afgescheurd. Ze bleken erg oud en hadden het dus gewoon begeven. de warmte heeft misschien het laatste zetje gegeven. Ik kon gelukkig op een bouwplaats aan dik ijzerdraad komen zodat ik de uitlaat aan de bumper kon vastmaken. Ik kon dus mn weg naar huis zonder problemen vervolgen.
Via de DS club Norge heb ik inmiddels nieuwe rubbers gekregen en gemonteerd.
Alleen het achterste rubber lijkt mij een 1-2 cm te kort. de uitlaat komt nu tegen de achterbumper aan en ik moest de krik gebruiken om ea gemonteerd te krijgen, maw er staat spanning op. Zijn er verschillende lengtes van dit rubber in de handel? de mijne is 9,5 cm.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Hoi Gert-Jan,
Er zijn inderdaad uitlaatrubbers met 2 verschillende lengtes. Je bedoeld toch die zeg maar rubber repen ? De kans is groot dat je de verkeerde hebt.
Gr,
Max
Inderdaad: 2 verschillende lengte’s. Neem fff contact op met chyparse Deze kunnen je precies vertellen welke 2 lengte’s d’r zijn. Ik heb deze onlangs nog bij hun gekocht en zij gaven mij beide lengte’s mee.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.