




Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Heeft iemand al gehoort van het vervangen van euro 95 door E10 in frankrijk.Volgens de gegevens die ik vond op de anwb site,houd dit ook in voor onze DS .








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
E10 bevat 10% ethanol, en wordt sterk afgeraden voor auto’s ouder dan 10 jaar. De ethanol (alcohol) tast de rubber afdichtingen, slangen e.d. aan in oudere auto’s. Dat lijkt me zeker ook van toepassing op de DS.
De oplossing: rijdt LPG of tank eventueel Euro98.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





















Totaal aantal Berichten: 2951
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
En 98 is ook al zo goed te krijgen tegenwoordig,....... NOT
Dus we kunnen met onze oldtimers letterlijk aan het gas…






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
r.kerstens schreef:En 98 is ook al zo goed te krijgen tegenwoordig,.......
NOT
Dus we kunnen met onze oldtimers letterlijk aan het gas…
Da’s toch goed te verkrijgen in Frankrijk, tegen nauwelijks meer geld ?
Of is er wat veranderd sinds vorig jaar ?





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
pour les autres véhicules, il est conseillé de continuer à utiliser les supercarburants 95 ou 98, dont la distribution sera maintenue.
http://www.developpement-durable.gouv.fr/rubrique.php3?id_rubrique=990
Oftewel, gewone 95 en 98 blijft te koop.
r.kerstens schreef:En 98 is ook al zo goed te krijgen tegenwoordig,.......
NOT
Ik ben net terug van een vakantie van 3 weken in Frankrijk, met de DS.
Totaal 3400 kilometer afgelegd, en Euro 98 is gewoon goed verkrijgbaar, in ieder geval bij elke Total-pomp. En je weet het: ‘Citroën préfère Total’.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)





















Totaal aantal Berichten: 2951
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Jawel jawel,................. maar dat gedoe komt ook hierheen natuurlijk.
Zie in Nederland nog maar eens een pomp 98 te vinden, ze zijn er wel maar ze worden schaars.
Dan toch dan maar met zijn alle verhuizen naar Frankrijk.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
95 is sowieso niet fijn voor de DS, zeker niet als je in Frankrijk op de payage volgas helling op het moderne leaseblik probeert bij te houden. In Nederland moet je tegenwoordig zoeken naar 98 (mijn ervaring: elke tweede of derde tankbeurt 98 de andere keren noodgedwongen 95 is geen enkel probleem), in Duitsland, Frankrijk en Italie is het vooralsnog prima verkrijgbaar.
Enne - buiten Nederland is LPG niet altijd even makkelijk te vinden, dus dat is ook niet echt de oplossing.






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
break23m schreef:......... In Nederland moet je tegenwoordig zoeken naar 98 (mijn ervaring: elke tweede of derde tankbeurt 98 de andere keren noodgedwongen 95 is geen enkel probleem)........
Het ging nu ff om een alternatief voor die Franse meuk met witte wijn erin….en daar is 98 prima beschikbaar.
In Nederland komt Shell V Power aardig in de buurt van 98, want 97….


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik vertrouw Shell voor geen meter - er staat 95 op de pomp en dat zal toch een reden hebben. In Italie verkopen ze V-Power 98 en suggereren ze dat het juist de goede benzine is voor oude Ferrari’s en erger. Je maakt mij niet wijs dat dat hetzelfde spul is.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb mijn sm vorig jaar op de rollenbank gehad. daarbij hebben we meteen eens wat testjes met benzine-soorten gedaan…
Het verschil tussen 95 en 98 was zo’n 8 pk, en het verschil tussen 98 uit Nederland en échte Duitse superbenzin was nog eens 7 pk… tussen E95 en de Duitse superbenzin kom je dus op 15 pk…
V-power is raar spul: de auto loopt er zeker beter op, maar we hebben maar 2 pk verschil gemeten, wat dus eigenlijk helemaal geen verschil is..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tering ! dat het zoveel uitmaakt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Dus kan ik beter om de zoveel tijd super 98 tanken, en dan weer 95














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NL- euro benzine is vreselijk brakke meuk. Het tuningsbedrijf waar mijn sm op de rollenbank ging zei dat je eigenlijk alle carbu’s zou moeten aanpassen aan de slechte benzine van tegenwoordig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
jan D super 1971 schreef:Dus kan ik beter om de zoveel tijd super 98 tanken, en dan weer 95
Mijn ervaring is dat je daarmee in Nederland in elk geval pingelen (te vroege (zelf)ontsteking) op de snelweg voorkomt. Als je de Autobahn of payage opgaat (130 km/u en meer) of de bergen in moet je zorgen voor 98 in de tank.






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
break23m schreef:Ik vertrouw Shell voor geen meter - er staat 95 op de pomp en dat zal toch een reden hebben. In Italie verkopen ze V-Power 98 en suggereren ze dat het juist de goede benzine is voor oude Ferrari’s en erger. Je maakt mij niet wijs dat dat hetzelfde spul is.
T’is 97. Wegens Nederlandse wetgeving mag er geen 97 laat staan 98 op staan.