Ik kreeg van Henny zelf het advies om, als de motor nog niet warm is, de choke te gebruiken om hem op toeren te houden zodat de motorolie beter doorstroomt (en dus sneller warm wordt), ook in de zomer. Bij het starten gebruik ik meestal geen choke, maar zodra hij loopt wel en zoek ik tot hij lekker loopt (okee, dat is nu ook geen zoeken meer, ik weet precies waar dat zit). Daarmee rij ik dan weg. En zodra ik een beetje door kan rijden (provinciale weg) druk ik hem helemaal terug. En als hij dan bij een stoplicht nog niet zo lekker loopt, trek ik hem weer een stukje uit. Maar binnen 5 a 10 minuten is hij gewoon prima op temperatuur in deze tijd van het jaar.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Bedenk wel dat er enorm veel verschil zit tussen een 11 RE en 0.7.
wat voor ontsteking heb je bart?
is er een ander merk dan





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Hoe start je hem als ie warm is?


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kan het ook geen haperende condensator zijn?
Zonder choke als hij warm is. Meestal naar een paar keer rond gaan twijfelend aanslaan.
Hans, ik heb een volledig electronische ontsteking.





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Bart1989 schreef:Zonder choke als hij warm is. Meestal naar een paar keer rond gaan twijfelend aanslaan.
Hans, ik heb een volledig electronische ontsteking.
Vol gas?
Beetje pompen of geen gas..





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Hm, ik weet niet hoe het bij een Visa tweepitter zit, maar eenden tweepitters moet je vol gas starten als ie warm is. Anders ben je wel even bezig. Staat er iets over in een eventueel handboek/instructieboekje?
is het zo dat je hem moeilijk aan krijg en dat hij op lage toeren rot loopt
op hoge toeren loop hij redelijk tot goed?
je zou eens kunnen proberen een andere computer er op te zetten
ik heb ongeveer het zelfde gehad
het werd steeds erger bij mij en op het laatst starte hij helemaal niet meer
hans
is er een ander merk dan
Als ik rij merk ik niks. Het is echt alleen met stationair..





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
http://rs96.rapidshare.com/files/33044211/Manual_Citroen_Visa.pdf
Mijn Spaans is beroerd, maar ik kan er nog net uithalen dat je warm inderdaad vol gas moet starten
Oke, dat is dan dat. Maar wat verklaard dan het gestotter stationair en het uitvallen?





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Bart1989 schreef:Oke, dat is dan dat. Maar wat verklaard dan het gestotter stationair en het uitvallen?
Tsja, ik heb dat ook eens gehad met de GS en toen was het een vuiltje in de carburateur. Stationairsproeier ofzo.
Dan ga ik dat morgen doen.
Wordt vervolgt inclusief een paar mooie foto’s!