Hoe herken ik welk model koppelings cilinder ik heb, drukvinger of diafragma?
het is een ´74 23 i.e. BVH
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Danis het 99% zeker een diafragma.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Hoi
Het ontluchten gaat toch via het hendeltje voor het bloc hydrauliek drukloos te maken he?
Ik zit namelijk met het probleem dat de koppelingscylinder niet langzaam genoeg terug gaat als de boel warm is , heb de regelaar al afgesteld op minimaal retour. maar nog steeds grijpt de koppeling te snel aan.
Optrekken e.d. is perfect alleen bij door en terug schakelen nog steeds een schok.
gr bjorn












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit er geen ontluchtnippel op de koppelings cylinder?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee: Is niet het hoogste punt, dat is namelijk de centrifugaalregelaar. Daar kan je ontluchten.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ah. de SM heeft dat wel maar heeft een manuele koppeling!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hi,
Bogaard77:
Die zit op /boven je bak. Kan je gewoon bij, als je handjes hebt van een meisje van 2.
Ik heb dat es bekenen van dichtbij maar zelfs met foetus handjes ( enne…. hoe leg je dat uit !! ) gaat dat niet lukken zonder minimaal de radiator, expansietankje en wat riemen te verwijderen…...
wat is het verschil ( afgezien van de maat ) tussen een klein rubber hoesje en een groot rubber hoesje voor over de koppelingscilinder??
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Behalve de maat geen verschil. Als je de HD pomp wegneemt, kan je er dan bij?
Rechter spatbord eraf…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Hoi
Ontluchten via de centifugaal regelaar is al gebeurd , heeft allemaal geen enkel positief effect.
Als de boel nog koud is dan gaat het soepel , maar zodra naar mijn mening de lhm warm word dan komt de koppeling te snel op.
afstellen met koppelingsregelaar is al gebeurd en staat nu op minimaal retour bij stationair.verdere afstellingen kloppen ook allemaal.
En voor het demonteren van de cylinder het rechter voorschem + hd pomp demonteren.
dan kan je er goed bij komen en dan is het een kwestie van 2 boutjes , hd leiding + bedieningsstangetje tussen cylinder en hefboom demonteren.
gr bjorn






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als je nu de remmen “warm ” ontlucht heb je dan onmiddellijk mooie groene olie ???
geen schuim ??
Dat zou kunnen wijzen op een minuscule fit in de aanzuig waardoor je schuim aanmaakt in plaats van mooi groene LHM ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen