Hydrauliek
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 juli 2009 12:21 PM

Een vraag:

Sinds kort in het bezit van een DS (DSpecial 1973 DY3 5-bak)

Als ik de DS vanaf de hoogste stand naar een lagere stand wil brengen dan zakt de achterkant ineens naar beneden. Moet dit geleidelijk gaan of is dit gebruikelijk? De pomp tikt regelmatig, echter om de 8-9 seconden. Ik heb ooit een keer vernomen dat hier tussen de 2- en 25 seconden tusen moet zitten.
De bollen zijn volgens mij nooit vervangen cq nagekeken.

Ik hoor het weer graag.

SPAM
[/img]

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juli 2009 01:36 PM
  [ # 1 ]

moet zeker wat langer duren voordat de pomp weer aanslaat ! kan de drukregelaar zijn en/of de bol. ook kan er interne lekkage in het hydraulisch circuit zitten (versleten hoogte regelaar kan daar ook toe behoren). het kan geen kwaad om de achterste hoogteregelaar te vervangen: de wagen zal dan minder snel inzakken (wat zo hoort) en je hebt een kans dat de drukregelaar minder vaak inslaat.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 19 juli 2009 01:38 PM
  [ # 2 ]

Het ineens inzakken van de achterkant hoort niet! Als ik jouw was had ik eerst de LHM ververst (of laten verversen) Bij ernstige vervuiling ook spoelen met Hydraurincage. Ook alle veerbollen en voorraadbol even na laten kijken!

Succes..

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 juli 2009 03:17 PM
  [ # 3 ]

Aanpassen van de wagenhoogte met de handbediening gaat altijd vlot, hoor! Wagen mag niet helemaal doorzakken naar de aanslagrubbers, maar dat maak ik niet op uit je vraag.

Hoogste stand zetten (LHM-nivo aflezen/op peil brengen), dan in rijstand zetten: auto zakt na kleine wachttijd vlot naar goede stand en blijft die vasthouden.

Regelmatig inslaan van de pomp/HD-regelaar geeft geen schade, eerst maar rijden en kijken wat er allemaal op je pad komt, vervangen kun je misschien beter later doen.

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 20 juli 2009 12:55 AM
  [ # 4 ]

Ik vermoed dat je bij je remservo uit zult komen…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook