Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Ik heb namelijk laatst een kinnebak gekocht met polycarbonaat ruitjes erin. Als het een beetje leuk eruit ziet overweeg ik die kinnebak te restaureren en eventueel op mijn break te zetten. Ook vraag ik me af of het een originele is of dat iemand dit zelf geklust heeft.
Heeft iemand een foto ?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Er stond (misschien nog steeds) laatst een DS te koop op Kapaza waar die in zaten, stond bij dat het origineel was.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
lijkt inderdaad erg veel op mijn kinnebak.
Ben benieuwd wat voor mistlichten daar achter zitten….
Zullen ws ronde zijn?
Zijn het niet de zogenaamde ‘tepellampen’?
Hier in ieder geval wat meer plaatjes en commentaar: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190480&start=560
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tepellampen zitten op serie 1 en serie 2 neus soms geloof ik.
Maar dit ziet er wel leuk uit…. Ik zal in ieder geval die kinnebak een keer aanpakken en uitkijken naar ronde mistlichten….

Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Af fabriek zal dit niet zijn geleverd maar je ziet het wel vaker. De meningen erover lopen wel uiteen.
Dit type lampen moet erin.
http://link.marktplaats.nl/246387874
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik vind die lampen er eigenlijk wel mooi uitzien - een soort van vormherhaling onder de bumper. Jammer dat die ruitjes er met van die dikke rubbers ingaan. Als je mistlampen op een derde neus wilt monteren is het de enige nette oplossing en zeer origineel uit die tijd. Geen idee of dit af fabriek geleverd werd of achteraf door de dealer werd ingebouwd.

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ik heb het wel vaker gezien, dus ging ik er tot nu toe altijd vanuit dat het origineel was.
Ben dus zelf ook zeer benieuwd of dit AM of origineel is. Ik vind het wel mooi, in ieder geval.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
ik ben er ook nog niet helemaal over uit, maar ik zal in ieder geval die kinnebak een restauratie geven en dan zien we wel weer daarna.
De originele kinnebak is nog in prima staat gelukkig….
Nu ik een idee heb wat voor lampen erin moeten, die kom ik vast nog wel een keer tegen…...

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het was een orgineel accessoire, zat bijvoorbeeld vaak op Chapron-DSen.
Het werd gemaakt in Noord-Frankrijk en je kan het nu nog steeds nieuw kopen (met ruitjes, rubbers, binnenbakken, lampsteunen). Er horen mooie gele, ronde Cibiés of SEV-Marechals in.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 409
- ID/DS D super
- C1 hatchback
He driver ,waar kan je deze dan bemachtigen.
Groeten jan

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op Citromobile zie ik elk jaar wel een handelaar met één of meer nieuwe sets. Beurzen in Noord-Frankrijk bieden ook wel kans op succes.
Citroen!
Er zijn origineel overigens twee typen. Die met en die zonder witte binnenbak. Die met binnenbak hebben ruitjes die vastgezet worden met schroefjes, die zonder binnenbak alleen met het rubberprofiel. Het type zonder binnenbak heb ik al lang niet meer gezien alhoewel ik de polyester ruitjes zonder gaten nog wel op de Citromobile gezien heb.
Ah, nuja deze is dan zonder binnenbak. Maar als je de binneschermen aan de kan waar de mistlaichten komen wit spuit, heb je hetzelfde uiterlijk lijkt me….
Ik vind het wel een leuk idee… Dus als ik weer aan de DS verder ga zal ik die kinnebak ook wer even hard maken.

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De boel wordt erg smerig zonder binnenbakken, lijkt me. Zou je sowieso een oplossing voor moeten verzinnen, voor het schoonmaken dus.