











































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tijdje niks geschreven… Geld is binnen. schade is hersteld. EN ...
Er ligt LPG in! Zal snel ff foto’s maken. Dunne tank op de plaats van de benzine tank. gaat nu nog 40 liter in. EErst keuren en dan de 80% klep een beetje modificeren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je er nu ook een andere benzine tank in? Die familiale tank?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. jochem wil zelf een dun tankje maken dat naast de lpg tank past. Hij gaat de originele tank doorzagen en weer dichtlassen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok. Waarom geen familiale tank? 65 liter, daar heb je tenminste wat aan! Met 40/50 L gas en 10/15L benzine kom je niet ver in het buitenland
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat zeg ik ook. Maar hij wil de strapontins houden.. Het lukt toch niet om die tank te maken. En dan bouw ik de familiale in. hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
bogaard77 schreef:en dan de 80% klep een beetje modificeren!
Hoe doe je dat… En wat zijn de haken & ogen in dit geval….
Meer actieradius is altijd handig namelijk!
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pvanessen schreef:bogaard77 schreef:en dan de 80% klep een beetje modificeren!
Hoe doe je dat… En wat zijn de haken & ogen in dit geval….
Meer actieradius is altijd handig namelijk!
Eerst moet ik schrijven dat die klep er niet voor niets zit!
Rijdt de tank leeg. Eerst kan je niet meer op de snelweg maar nog wel in de buurt langzaam rijden. Hoe leger hoe beter.
Haal de vulslang van de tank af ( staat druk op). draai de unit waar de vulslang op zat uit de tank. Dit zal al naar gelang de tank leger is korter staan te spuiten. Eerst uit laten spuiten voor je hem er helemaal af draait. Uit de buurt van vuur en mensen uitvoeren.
Onderaan de unit hangt een vlotter. Die zaag je eraf. Alles weer monteren en je kan gaan tanken.
Als de druk om wat voor reden dan ook boven de 22 bar komt gaat de veiligheidsklep open…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als je de auto direct na het LPG tanken in de zon wegzet, wordt het gas warmer en gaat dus uitzetten in de tank. De 80% limiet zorgt ervoor dat er “ruimte” is voor het uitzetten.
Dus, mocht je deze modificatie doen, gooi de tank alleen volledig vol als je direct daarna een flink stuk gaat rijden.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Als je de auto direct na het LPG tanken in de zon wegzet, wordt het gas warmer en gaat dus uitzetten in de tank. De 80% limiet zorgt ervoor dat er “ruimte” is voor het uitzetten.
.
Die test heb ik gedaan in mn dyane waar maar 33 liter in ging. Tank is niet gaan spuiten…Heeft de hele dag in de volle zon gestaan. 30 graden..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
bogaard77 schreef:pvanessen schreef:bogaard77 schreef:en dan de 80% klep een beetje modificeren!
Hoe doe je dat… En wat zijn de haken & ogen in dit geval….
Meer actieradius is altijd handig namelijk!
Eerst moet ik schrijven dat die klep er niet voor niets zit!
![]()
Rijdt de tank leeg. Eerst kan je niet meer op de snelweg maar nog wel in de buurt langzaam rijden. Hoe leger hoe beter.
Haal de vulslang van de tank af ( staat druk op). draai de unit waar de vulslang op zat uit de tank. Dit zal al naar gelang de tank leger is korter staan te spuiten. Eerst uit laten spuiten voor je hem er helemaal af draait. Uit de buurt van vuur en mensen uitvoeren.
Onderaan de unit hangt een vlotter. Die zaag je eraf. Alles weer monteren en je kan gaan tanken.
Als de druk om wat voor reden dan ook boven de 22 bar komt gaat de veiligheidsklep open…
Aha, ik dacht dat de vlotter gebogen zou worden zodat er toch meer ingaat, maar jij kiest duidelijk voor een wat rigoreuzere methode.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn tank is ook aangepast, door Carbalt .. Gaat bij mijn alleen spuiten als ik hem te VOL tank 80 liter gaat erin! Ook nog nooit last gehad van overdruk dat weg moest.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Da mot ik ook hebbe!
Kan ik 150 km verder rijden.. sta nu om de 3 dagen bij de pomp met een 80 liter tank… Gaat nu max 60 liter in…
Enigzins dubieus vind ik het wel om die beveiliging helemaal weg te halen. Ik kan me voorstellen dat je die 80% beveiliging zo verbuigt dat ie een 90% beveiliging wordt ofzo…..?
CX GTi Turbo 2 - All Black