Ik heb sinds de aankoop met mijn DSuper5 27.000 km gereden. De contactpuntjes heb ik nog nooit vernieuwd, wel af en toe afgesteld (0,40 mm). De dame begint nu (heel af en toe) lichtjes te haperen/stoten/inhouden.
Hoe vaak dien je die puntjes eigenlijk te vernieuwen?
En hoe vaak de bougies (zitten er nu 17.000 km in)?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Re: Contactpuntjes vernieuwen?
Marcel Gosselink schreef:Ik heb sinds de aankoop met mijn DSuper5 27.000 km gereden. De contactpuntjes heb ik nog nooit vernieuwd, wel af en toe afgesteld (0,40 mm). De dame begint nu (heel af en toe) lichtjes te haperen/stoten/inhouden.
Hoe vaak dien je die puntjes eigenlijk te vernieuwen?
En hoe vaak de bougies (zitten er nu 17.000 km in)?Groet Marcel
Oorspronkelijk onderhoudsschema is
- elke 10K punten, bougies, oliefilter vervangen en dan ook kleppen stellen. En nog een heleboel meer controles.
- Elke 5K olieverversen en doorsmeren.
- Elke 20K bak olie verversen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
27.000 km is heel veel zonder controle van de puntjes-afstand. Het schema dat Egbert post lijkt me niet verkeerd…
Citroen!
Conatctpuntjes en bougies vernieuwd. Loopt weer als een zonnetje Alleen draaide ik bij het verwisselen van een van de bougies de heli-coil er mee uit
Zat er muurvast omheen.
Omdat ik de auto nodig had, heb ik de oude bougie er met heli-coil en al maar weer ingedraaid. Toen ik een paar dagen later de bougie eruit draaide om er een nieuwe heli-coil in te lijmen, bleek de heli-coil toch weer vast in de kop te zitten. Nou ja, ook daar dus maar een nieuw bougietje ingezet. Volgende keer als hij weer meekomt, zorg ik er in ieder geval voor dat ik de nieuwe heli-coil er met “Loctite” in lijm.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Marcel Gosselink schreef:Conatctpuntjes en bougies vernieuwd. Loopt weer als een zonnetje
Alleen draaide ik bij het verwisselen van een van de bougies de heli-coil er mee uit
Zat er muurvast omheen.
Omdat ik de auto nodig had, heb ik de oude bougie er met heli-coil en al maar weer ingedraaid. Toen ik een paar dagen later de bougie eruit draaide om er een nieuwe heli-coil in te lijmen, bleek de heli-coil toch weer vast in de kop te zitten. Nou ja, ook daar dus maar een nieuw bougietje ingezet. Volgende keer als hij weer meekomt, zorg ik er in ieder geval voor dat ik de nieuwe heli-coil er met “Loctite” in lijm.
Groet Marcel
Veel vooromend probleem.
Even wat betreft de naamgeing. Bij jou heeft er een bus ingezeten.
Een helicoyl is een hardstalen spiraal, die met speciaal gereedschap er in gezet wordt. Blijft veel beter zitten, maar als die er uit komt, dan moet meestal de kop er af.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper