Contactpuntjes vernieuwen?
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 26 juli 2009 08:45 PM

Ik heb sinds de aankoop met mijn DSuper5 27.000 km gereden. De contactpuntjes heb ik nog nooit vernieuwd, wel af en toe afgesteld (0,40 mm). De dame begint nu (heel af en toe) lichtjes te haperen/stoten/inhouden.

Hoe vaak dien je die puntjes eigenlijk te vernieuwen?
En hoe vaak de bougies (zitten er nu 17.000 km in)?

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 juli 2009 12:50 AM
  [ # 1 ]

Re: Contactpuntjes vernieuwen?

Marcel Gosselink schreef:

Ik heb sinds de aankoop met mijn DSuper5 27.000 km gereden. De contactpuntjes heb ik nog nooit vernieuwd, wel af en toe afgesteld (0,40 mm). De dame begint nu (heel af en toe) lichtjes te haperen/stoten/inhouden.

Hoe vaak dien je die puntjes eigenlijk te vernieuwen?
En hoe vaak de bougies (zitten er nu 17.000 km in)?

Groet Marcel

Oorspronkelijk onderhoudsschema is
- elke 10K punten, bougies, oliefilter vervangen en dan ook kleppen stellen. En nog een heleboel meer controles.
- Elke 5K olieverversen en doorsmeren.
- Elke 20K bak olie verversen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 juli 2009 02:17 AM
  [ # 2 ]

27.000 km is heel veel zonder controle van de puntjes-afstand. Het schema dat Egbert post lijkt me niet verkeerd…

Citroen!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 31 juli 2009 06:44 PM
  [ # 3 ]

Conatctpuntjes en bougies vernieuwd. Loopt weer als een zonnetje Very Happy Alleen draaide ik bij het verwisselen van een van de bougies de heli-coil er mee uit Evil or Very Mad Zat er muurvast omheen.

Omdat ik de auto nodig had, heb ik de oude bougie er met heli-coil en al maar weer ingedraaid. Toen ik een paar dagen later de bougie eruit draaide om er een nieuwe heli-coil in te lijmen, bleek de heli-coil toch weer vast in de kop te zitten. Nou ja, ook daar dus maar een nieuw bougietje ingezet. Volgende keer als hij weer meekomt, zorg ik er in ieder geval voor dat ik de nieuwe heli-coil er met “Loctite” in lijm.

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2009 09:41 PM
  [ # 4 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 augustus 2009 02:36 AM
  [ # 5 ]
Marcel Gosselink schreef:

Conatctpuntjes en bougies vernieuwd. Loopt weer als een zonnetje Very Happy Alleen draaide ik bij het verwisselen van een van de bougies de heli-coil er mee uit Evil or Very Mad Zat er muurvast omheen.

Omdat ik de auto nodig had, heb ik de oude bougie er met heli-coil en al maar weer ingedraaid. Toen ik een paar dagen later de bougie eruit draaide om er een nieuwe heli-coil in te lijmen, bleek de heli-coil toch weer vast in de kop te zitten. Nou ja, ook daar dus maar een nieuw bougietje ingezet. Volgende keer als hij weer meekomt, zorg ik er in ieder geval voor dat ik de nieuwe heli-coil er met “Loctite” in lijm.

Groet Marcel

Veel vooromend probleem.

Even wat betreft de naamgeing. Bij jou heeft er een bus ingezeten.
Een helicoyl is een hardstalen spiraal, die met speciaal gereedschap er in gezet wordt. Blijft veel beter zitten, maar als die er uit komt, dan moet meestal de kop er af.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook