Hallo iedereen,
Ben hier nieuw.
Ik ben bezig met vervangen van waterpomp van mijn DS. Deze zat vast waardoor riempjes overgleden.
Ik heb hier al 1 forum van teruggevonden.
Misschien kan iemand mij nog andere forums doorgeven.
Want het lukt niet te best.
Ah ja,het is dus DS 20 met halfautomaat.
oa zit de pomp van deze automaat ferm in weg.
Alvast bedankt.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hi Wobke
Gebruik de zoekfunctie:
Je vindt dan dit:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=199708&highlight=waterpomp
Enne doe even een voorstelrondje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
help
de tapeinden eruit halen… dan gaat het beter.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
“Pomp van deze automaat”
Je bedoelt de centrifugaalregelaar zeker!
Citroen!
Alles is al gedemonteerd met hulp van schoonbroer en van een forum op deze site ( was echt duidelijker dan)
Ook stuurhuis gedemonteerd. Was zo lek als een zeef.
Dit is dus volgende probleem. Deze vervangen of herstellen. Een ruil kost hier zo een 700€.
Wat bedoel je met een voorstelrondje?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je jezelf even netjes voorstelt, gaan we je misschien welkom heten hier….
Citroen!
voorstelrondje
Hallo,
Ik ben dus Marco , 42 jaar , 4 kinderen en woon in Aalst in Belgie.
Ik heb nederlandse roots en ben voor 1/4 nederlander. familie woont in Enschede.
Ik ben zelfstandig zaakvoerder van een familiebedrijf schilder en dakdichtingswerken.
Mijn intresse voor DSn dateert al van mijn prille jeugd. (15 jaar) Ik had toen 2 DS 2.3 injection electronic. Met veel moet aan begonnen maar na tien jaar het hele zaakje verkocht voor 10.000 BEF ( 250€)
Maar de liefde voor DS bleef. 7 jaar terug weer een gekocht die rijdensklaar was en proper. DS 20 met halfautomaat. enkel de automaat laten regelen en zelf en nieuw alternator in gestopt.
Maar door tijdsgebrek heeft de wagen bijna 2jaar stilgestaan in garage . Af en toe s draaien maar niet rijden. Niet goed dus. Vandaar waterpomp die vast zat waarschijnlijk.
Ik heb besloten om mijn tijd wat anders in te delen en toch met deze mooie wagen wat toertjes te doen.Dat geeft rust en kan dan de dagelijkse bekommernissen achterlaten. Voor het sleutelen heb ik een goede maat gevonden.
Ale , hopende mijn hiermee beetje netjes voorgesteld te hebben ( haha)
Ondertussen is dus de waterpomp en het stuurhuis gedemonteerd.
Pomp zit dus inderdaad muur vast. Ik vermoed doordat radiator beetje lekte en ik regelmatig water moest bijgieten dat dit zo gekomen is.
Waterpomp is makelijk te vinden maar stuurhuis is ander paar mouwen vrees ik.
Radiator kan ook hersteld worden.
Maar wat is het verschil tussen een 2 en een 3 ? Ik heb dit hier paar keer gelezen?
goeie dag nog





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Goeiemorgen, vroege vogel dus, gezien het tijdstip….
Een 3 rijen radiateur heeft meer koelend oppervlak dan een 2-rijen.
Stuurhuizen zijn te reviseren (of laten doen), zit wel verschil in wát er precies gereviseerd wordt. Je kunt ook een gokje wagen en een gebruikte monteren die niet lekt.
Tip voor de toekomst: als je foto’s kunt plaatsen krijg je meestal meer reacties en je kunt zelf ook beter aangeven waar het probleem zit.
En we zijn natuurlijk ook érg nieuwsgierig naar een totaalplaatje van de auto
Veel rijplezier van deze kant!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wij, dus!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Wobke, welkom!
Stuurhuizen kan je zelf reviseren, maar als je echt een goed stuurhuis wil, moet je toch echt bij Citrotech zijn (of de Nederlandse DS-club, die verkoopt ze ook van Citrotech). Niet goedkoop, wel echt goed.
Citroen!