




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Vervelend! Van de pomp naar de regelaar loopt normaal een 6,35mm leiding, toch?
Ja, klopt, zo’n dikke leiding is het dus…
Kennelijk een toevallige samenloop van omstandigheden.
Ik ga proberen de leiding te vervangen zonder verdere demontage, dus dunne vingers gebruiken





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan, maar radiateur er ff uit is gemakkelijker (vooral voor dat leidingklemmetje onder het stuurhuis).
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Maar is het echt een scheur/breuk in de leiding, of lekt het langs de wartels?
Die leiding vervangen kan overigens flink tegenzitten…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De druppels hangen/vallen van de bocht bij de HD-regelaar, de wartel is aan die kant droog. Het stuurhuis zit veel verder naar links en kan deze lekkage niet veroorzaken… En het is best veel, meer dan een druppel per seconde, dus moet er echt wat aan doen (anders dan liters LHM kopen )!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gek he? Er staat minimaal 150 bar op!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:Aanpak puntje 1: andere ruitenwissermotor geprobeerd…
Aanpak puntje 3: linkse deuren allebei vervangen, rechtse voordeur idemdito….
Aanpak puntje 5: er hangt LHM aan de lekzak….
Wordt vervolgd.
Het vervolg:
1. Ruitenwissers doen het weer, zit waarschijnlijk teveel vuil in de draaipunten, want ‘s middags in de warme zon ging de boel weer bewegen , nu alleen kijken of ik er bij kan om te smeren!
3. Zie foto’s, alleen het linkse portier is (nog) niet met de sleutel te sluiten.
5. Lekzak is vervangen, hiermee lijkt het probleem opgelost. Kwam wel een eigenaardigheid tegen, er zit geen verdikking aan de plastik lekleiding die de zak ingaat… Om de lekkage die dit kan veroorzaken tegen te gaan was een tie-wrap gebruikt. Op dezelfde wijze weer gemonteerd, maar of dit afdoende is blijft even afwachten.
Verder heb ik het dak in een kleur gezet, met het volgende (tussen)resultaat:
en de andere kant is bijna net zo mooi:
Heb inmiddels ook een bus ‘cassisrood’ op de plank voor de zijkanten, de motorkap blijft origineel
Kleurrijke Break hè!
Heb je het dak gespoten? Imperial verwijderd?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Frank Selen schreef:Kleurrijke Break hè!
Heb je het dak gespoten? Imperial verwijderd?
Mijn zoontje heeft de kleuren uitgekozen, moet min of meer een brandweerauto worden, met zwaailicht (al in huis), laddertje en brandslangen om het compleet te maken . Bovendien is paars (rose) zijn lievelingskleur, dus we hebben allebei concessie moeten doen….
Imperiaal en sierstrips langs scharnier eraf gehad, uiteraard.
Dat was het nette deel, schuren grof met 240, insmeren met owatrol, aflakken (brede kwast) met histor (zijdeglans) voor binnen en buiten van de kringloopwinkel
(Nb Paar kleine zakkertjes, dat wel ops: )
Haha mooie techniek!
Daar zal ‘t kleine Vlietmanneke wel blij van worden, een eigen brandweerauto!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Blijft een leuk project! Succes maar weer!
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het is echt een eind jaren ‘70 begin jaren ‘80 outfit zo, Vlietmans.
Niets meer aan doen…....top!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
GW-tje schreef:Niets meer aan doen…....top!
De rechtse achterdeur moet nog vervangen worden…
Er is me reeds een bruikbaar exemplaar toegezegd, de kleur is echter nog onbekend
vlietmansje schreef:...de kleur is echter nog onbekend….
Geel!!
Of blauw!!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kleur is nog steeds niet bekend , maar de onderklep heeft wel een metamorfose ondergaan:
Wegens andere verplichtingen gaat dit project overigens een maandje in ‘pauzestand’...





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mini-Vlietmansje werkt al flink mee!
Citroen!