Kent iemand deze DS?
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/denbosch/5332111/Oude-Snoek-brand-uit-op-de-Grevelingen.ece
DS; "Objet de Culte"

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wat jammer….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn moeder woont daar om de hoek, maar de witte snoek is mij niet bekend. Lijkt wel te redden, toch?


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zag pas nog een verbrandde draadboom in een witte ID (de reputatie van de accu aan de verkeerde kant werd weer eens bewaarheid). Maar dit ziet er toch wel heel sneu uit. Mocht de eigenaar hier ook op het forum rondzwerven: sterkte!
Méér dan zonde. Ik voel die pijn wel een beetje, ik rijd zelf óók in een witte DS. Ken de DS niet, maar het is een DS 23 uit 1973. Ik hoop dat de eigenaar goed verzekerd is, dan kan het alsnog meevallen! Sterkte!
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Nogmaals goed kijken: doorgereden met lekke voorband, die vervolgens te heet is geworden en in de brand is gegaan :






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Da’s wel de keerzijde van de boterzachte vering. Ik ben er ook eens pas kilometers verder achter gekomen dat mijn linkervoorband zo plat als een vijg was. Band kapotrijden is geen ramp, dit wel. Heel erg spijtig voor auto en eigenaar.
Zelf heb ik altijd een kleine brandblusser mee, heb alleen geen idee of dat nog wat uitmaakt in zo’n geval. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Groet,
Mathieu.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, een poederblusser doet meer kwaad dan goed. Ik zou gaan voor een flinke Co2 blusser, of een écht goede schuimblusser van minimaal 3 liter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
schuimblusser idd, zo eentje in groot formaat. Dan kun je idd een echte poging doen om een brand te blussen. Die kleine poederdingen van 1 kg zijn voornamelijk zinvol om je geweten te blussen. Dan kun je iig zeggen dat je wat hebt geprobeerd.
Overigens is volgens mij een autobrandje niet zo simpel te blussen. Stel dat je rook/vlammen onder de kap vandaan ziet komen, je stopt direct, pakt je blusser… en dan.. Kap open gooien? Dan krijgt het vuur lucht en laait direct op… Krijgje de kap nog open? Zal lekker heeft zijn namelijk en dan moet je die openhouder er nog onder schuiven.
Iemand hier toevallig actief brandblusser die tips kan geven over hoe blus ik mijn brandende auto ?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De kap open maken, 10 cm optillen (of tot de aanslag van de veiligheidshaak) blusmond onder de kap rammen, blussen. NOOIT de kap helemaal opentrekken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ook zorgen dat je iets bij je hebt om in 1 seconde de accupool los te kunnen maken /doorknippen mocht er rook onder je dashboard vandaan komen.
MaartenH schreef:Ook zorgen dat je iets bij je hebt om in 1 seconde de accupool los te kunnen maken /doorknippen mocht er rook onder je dashboard vandaan komen.
dat gaat je dus alleen lukken met een noodschakelaar, zoeen die ze ook op het circuit verplicht stellen.




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
waterman771 schreef:De kap open maken, 10 cm optillen (of tot de aanslag van de veiligheidshaak) blusmond onder de kap rammen, blussen. NOOIT de kap helemaal opentrekken!
Je moet er dan wel bij bedenken dat de kap best wel eens heeeeel erg warm kan zijn….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JUIST want Alu geleidt errug goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voor een autobrand lijkt me een sproeischuimblusser (schuimblusser met speciale sproeikop) in alle gevallen het beste. Door de niet-geleidende eigenschappen van het schuim wordt elektronica niet aangetast, bovendien biedt schuim betere preventie tegen herontbranding (met name bij vloeistofbranden) dan CO2.
Een BHV-instructeur vertelde eens hoe hij een beginnende autobrand heeft weten te smoren met een blusdeken.
Voor thuis of onderweg zou ik in ieder geval nooit een poederblusser kopen. Zelfs al blus je de brand daarmee zal de vervolgschade groter zijn aangezien het poeder metalen en electronica aantast.
Verder klopt wat Waterman aangeeft, de kap zover openen dat het blusmiddel op de brand gespoten kan worden. Doe je de kap verder open zal in het gunstigste geval het vuur slechts rustig oplaaien, in het ongunstigste geval krijg je een vuurzee in je gezicht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!