Misschien heeft iemand het volgende eerder meegemaakt en kan mij een tip geven:
Ik heb benzine lekkage bij de aansluiting van de benzineslang op de carburateur. Het betreft een dubbele Weber op een Dsuper 5
Het messing pijpje waar de benzine slang op wordt geschoven bij de carburateur zit los in het aluminium van de carburateur en lekt.
Heeft iemand een tip hoe ik dat pijpje, busje zo je wilt, weer lekvrij en vast in het aluminium kan monteren?
Ik dacht aan loctite, maar weet niet of dat tegen benzine kan.
Zijn er nog andere trucs?
zoekwoorden: locktide locktite benzinelekkage messing koper nippel
Je kunt de nippel verlijmen, maar je kunt ook een nippel met schroefdraad toepassen. Schroefdraad in het huis tappen en nippel erin draaien. Een rode fiber pakking ertussen en je bent van je problemen af.
Ik heb nog enkele van die nippels. Stuur me maar een PB als je interesse hebt.
staat al ergens heel erg goed beschreven. speciale locktight gebruiken
dit is DE reden dat ds-en afbranden, dus wel goed oplossen.
even zoeken dus. klikklik
.komma
Ik had al gezocht, maar nu inderdaad 2 draadjes hierover gevonden:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=199001&highlight=pijpje+carburateur
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180215&highlight=loctite
carburateuraansluitpijpje: wie komt er nou op zo’n zoekwoord?
Zelfs de zoekfunctie kan er niets mee.
Ik denk dat ik maar voor de loctite oplossing ga….
ubogaart, bedankt in ieder geval voor het aanbod.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Locktite werkt perfect, pas zelf geprobeerd.
Citroen!
Dirkman schreef:staat al ergens heel erg goed beschreven. speciale locktight gebruiken
dit is DE reden dat ds-en afbranden, dus wel goed oplossen.
even zoeken dus. klikklik
Dit is dus de reden dat je in elk geval preventief een ijzerdraadje van het slagklemmetje naar de carburateur moet doen. Als hij dan los komt, schiet het pijpje er niet uit en heb je geen benzine ballet met alle gevolgen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ga ik doen.
Meteen maar de rubber slangen naar en van LPG benzineschakelaar, benzine filter en slangenklemmen vervangen.
Een x een brand in een CX 2400 injectie gehad.
Dat liever nooit weer.

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Egbert schreef:
Dit is dus de reden dat je in elk geval preventief een ijzerdraadje van het slagklemmetje naar de carburateur moet doen. Als hij dan los komt, schiet het pijpje er niet uit en heb je geen benzine ballet met alle gevolgen.
Waarom zou je dit doen ??
Neem gewoon een griptang , trek dat pijpje er uit , opkuisen en terugmonteren met Loctite .
Hoef je er verder NOOIT meer naar te kijken .
Heb ik altijd gedaan bij elke DS die mijn pad kruiste .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
DriverD schreef:Locktite werkt perfect, pas zelf geprobeerd.
Ik kan dit mee bevestigen. Juiste loctite gebruiken, alles proper maken en pijpje goed opschuren, nooit meer last van.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik heb de vraag, welk type loctite gebruikt kan worden voor dit doel, voorgelegd aan Loctite Nederland.
Mijn vraag:
Ik wil een messing pijpje weer vastzetten in het aluminium huis van een carburateur van een auto. (Citroën DS) Over dat pijpje wordt de (rubber)benzineslang geschoven. Het pijpje is glad (geen schroefdraad) en was in het aluminium huis geperst, maar is nu losgekomen uit het aluminium. De verbinding moet het pijpje VAST zetten, HECHTEN aan messing/aluminium AFDICHTEN en BENZINE bestendig zijn. Welk product moet ik gebruiken? met vriendelijke groet etc
Antwoord:
U kunt hiervoor gebruik maken van het product Loctite 638. Vooraf grondig ontvetten met Loctite 7063.
In bijlage sturen wij u de technische fiche van beide producten:
Indien u bijkomende informatie wenst, mag u uiteraard steeds met ons contact opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Naam medewerker technische dienst
Technical Service
Tel 030 607 38 52