ik heb een lpg installatie die je met een knop onder het dashbord kunt overzetten van benzine naar gas en vv met ledjes.
De installatie schakelt niet over naar gas. Weet iemand hoe dat te verhelpen is














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hallo, en welkom op het forum. Misschien is ‘t leuk als je je eerst even voor gaat stellen aan de ons?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hallo ik ben nieuw op dit forum en wordt er op gewezen me even voor te stellen. Sorry nog nooit gebruik gemaakt van dit medium.
Mjin naam is Gerard en ben sinds 2002 de gelukkige bezitter van een DS 23 ie ba van 1973. Nederlandse auto.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wow, die was kort…...maar evenmin…..Welkom!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
On ne sait jamais si j’ajoute encore quelques informations.
Je habite pas loin de Apeldoorn
eeehhh…...GW-tje…..niettemin…..

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
À propos d’un D, vous pouvez dire à beaucoup, non?
Surtout si vous l’avez depuis 2002…..
Mais sincèrement les bienvenus…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aber gut!
Niet alle schakelaars met ledjes schakelen automatisch over..
Als het een automatische is moet ie bij ongeveer 1500 rpm overschakelen. Dat kan je instellen. ik dacht door een gaatje onderin de schakelaar.
het kan ook nog dat de draad naar de bobine erafgevallen is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
die knop onder de dash schakelt toch gewoon tussen stroom op de benzine onderbreker of op de lpg instalatie.
Hoor je een klik als je de knop omzet op benzine, hoor je dezelfde klik als je hem naar gas zet?
Zo neej, dan komt de plus niet aan. dus is er een kabeltje overleden.
als je wel een klik hoort moet je ook gas ruiken. tenminste…
.komma












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. een I.E. heeft vaak een startsysteem op benzine die automatisch op gas overgaat bij 1500 RPM…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Met zo’n systeem kun je nog steeds handmatig schakelen tussen gas en benzine.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. tuurlijk. Maar voor starten op LPg moet je wel iets speciaals doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb een normale LPG installatie welke overschakelbaar is. Op de tank zit een magneetventiel dat spanning krijgt als het contact aan wordt gezet. Voor de verdamper zit een magneetventiel welke spanning krijgt via een module/relais waar een draad aan zit welke om de bobinekabel zit gewonden. Tijdens het starten krijgt dat magneetventiel spanning, maar wordt er geen vonk gedetecteerd houdt die spanning na een aantal seconden op.
Het beste kun je dat met een lamp pen (je kent ze wel, met draadje en krokodillenklemmetje) controleren. Lampie aan is goed, lampie uit is niet goed.