Ik wil een Arno van Dokkum-temperatuurmeter inbouwen. De meter wil ik in de console onder het dak plaatsen.
Op de foto is het frontje van de console even verwijderd.
De kabel moet nu langs de linker A-stijl naar beneden, door het schutbord en dan aangesloten worden in de dikke slang die op de waterpomp zit. De kabel moet een beetje een korte weg volgen anders vrees ik dat ie te kort is.
Wat is een geschikte plaats om met de kabel door het schutbord te gaan?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Aan de linkerkant (als je erin zit) bij de kachelradiator zit een rubberen dop, het is even zoeken, maar daar kun je door het schutbord, klein gaatje inboren zodat die kabel er strak doorheen past en dan evt nog kit erop, maar dat is niet heel nodig.
Anders zit er onder het roostertje van de dashboard speaker ook een rubberen dop in het schutbord, moet je wel het isolatiemateriaal wegpulken, makkelijkste hier is om vanuit de motorruimte die dop eruit te trekken en dan met een schroevendraaier door het isolatiespul heen te steken.
hi
Ik heb de kabel getrokken langs de KM teller kabel.
dus niet nodig om gaatjes oid te prikken.
Eerst met een metalen pinnetje langs de km kabel geprikt dan draadje aan het pinnetje en je trek m er zo door .
beetje vet of druppeltje olie helpt.
grt
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
JoostDSuper5 schreef:Aan de linkerkant (als je erin zit) bij de kachelradiator zit een rubberen dop, het is even zoeken, maar daar kun je door het schutbord, klein gaatje inboren zodat die kabel er strak doorheen past en dan evt nog kit erop, maar dat is niet heel nodig.
Joost (2x ) bedankt. Ik denk dat ik op de bovenstaande manier een makkelijke weg kan vinden. Deze sluit goed aan op de A-stijl. Morgen eens proberen er een ijzerdraad doorheen te voeren.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Hier een beschrijving van de klus.
Als ik 70 km/uur of harder rij gaat het indicatie LED-lampje spontaan een beetje branden! De ventilator zal wel boven die snelheid rond gaan draaien en als dynamootje gaan functioneren…
Grappig!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland