Ik heb de bobine rechtstreeks op de plus-pool van de accu aangesloten. Veel gesputter en geplof, voor de rest niks! Vonk blijft ook heel zwak of afwezig.
Dan moet de oorzaak toch bij de verdeler zitten - ervan uitgaande dat hij nog steeds netjes op tijd staat, contactpuntjes, bougies etc. goed zijn. Heeeeel af en toe loopt hij immers wel goed. Hoewel ook dat de laatste dagen al niet meer het geval was.
Vreemd is ook dat het lampje van de dynamo weer brand. Kan een kapotte dynamo voor een slechte vonk zorgen?
Suggesties zijn (meer dan) welkom.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
je hebt wel de plus op de goede kant gezet
?
Misschien een andere bobine proberen. Die kunnen ook kapot gaan! en da is erg vervelend. Een kapotte bobine merk je echter, door problemen bij een warme motor.
is de min naar het blok toe ok? Er gaat een draadje van de verdeler naar het blok. Als die blij is, of de min van het blok brak is.. misschien daar direct een min naar toe zetten.
Ik had problemen omdat de min roestig was waar deze op het blok kwam (bij de waterpomp), veel weerstand door roest geeft narigheid. wellicht de moeite waard. alleen prutsen in het donker gaf wat kleine vonken, anders was ik er nooit achter gekomen.
.komma
Dirkman, uiteraard op de plus gezet; staat ook een + op de bobine.
Min-draadje van verdeler naar blok kan ik niet ontdekken. Alleen draadjes vanaf bobine en een die uit een draadbundel komt :
: Vraagje
Kan rotte dynamo voor ontstekingsperikelen zorgen? Lampje brandt immers.
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Mmmmm..
.komma












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Marcel Gosselink schreef:Dirkman, uiteraard op de plus gezet; staat ook een + op de bobine.
Min-draadje van verdeler naar blok kan ik niet ontdekken. Alleen draadjes vanaf bobine en een die uit een draadbundel komt
:
: Vraagje
Kan rotte dynamo voor ontstekingsperikelen zorgen? Lampje brandt immers.Marcel
De verdeler heeft GEEN draadje naar aarde. Ja een rotte dynamo geeft een lage boordspanning waardoor de ontsteking slechter wordt. Check ook de draadjes IN de verdeler.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Marcel Gosselink schreef:Min-draadje van verdeler naar blok kan ik niet ontdekken.
Dirkman bedoelt dikke minkabel van accupool naar blok/waterpomp. Mindraadje van regalaar zit direct op de accu.
Massaverbindingen kan je testen door om de beurt extra massa-verbindingen te maken direct vanaf de accu en kijken of dat helpt; accu-motor, accu-chassis, accu-regelaar, accu-bobine.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!