Voor de belangstellenden: zie het draadje “Vraag: Hoe kom ik bij vervroeger?”
In verband met combinatie van:
stoten, afslaan, knallen van motor, het branden van dynamolampje en een zwakke onregelmatige vonk, het volgende gedaan…..:
1. alle stekkertjes en draadjes etc. van en naar ontsteking gecontroleerd
2. contactpuntjes opnieuw afgesteld
3. bobine rechtstreeks op pluspool accu aangesloten
4. andere dynamo
5. andere spanningsregelaar
6. verdeelkap, bougiekabels, bougies etc 10X gecontroleerd.
7. heel veel &)**@@#!%%$#@$
Maar het heeft niet mogen baten. Ik kap ermee. De dame gaat naar Cyris, de DS-Specialist in Doetinchem. Mag hij de tanden op haar stukbijten.
Uiteraard iedereen bedankt voor het meedenken. Jammer dat het niet is gelukt - voor het eerst in mijn knutselcarriere. En die duurt toch al een heel poosje. Als het Cyris lukt de oorzaak boven water te krijgen, meld ik dat t.z.t. wel.
Voor nu, saluut!
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
een hobby moet altijd plezant blijven natuurlijk














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nergens lees ik de montage van een set NIEUWE punten en een NIEUWE condensator….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En nergens lees ik de montage van een set NIEUWE punten en een NIEUWE condensator….
Contactpuntjes zijn nieuw evenals de bougies.
Condensator heb ik niet vernieuwd omdat een symptoon van een defecte condensator ingebrande contactpuntjes is. En dat is beslist niet het geval - de vorige puntjes zaten er 27.000 km in en zagen er nog acceptabel uit.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
effect van een gare condensator hoeft geen ingebrand puntje te zijn! Zwakke vonk, knallen enz enz kan allemaal door dat ding van wel 5 hele euro’s worden veroorzaakt! Condensators gaan gewoon stuk hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou vooruit, dan ga ik dat nog even proberen. Je hebt me overtuigd. Maar als dat niets oplevert…..............
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thx!
Blijft overigens het raadsel van het brandende dynamolampje dat zelfs met een andere dynamo niet uitgaat :
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Marcel Gosselink schreef:Thx!
Blijft overigens het raadsel van het brandende dynamolampje dat zelfs met een andere dynamo niet uitgaat
:
Marcel
Dat is een ander paar mouwen , maar zolang er nog 12 Volt uit de batterij komt moet die ontsteking het nog wel doen .
Natuurlijk zijn er nog enkele niet uitgezochte dingen: klepspeling , compressie warm en koud ..........Batterijspanning op de bobijn bij problemen ..............
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Hoi,
Het was geen citroen, maar een prachtige bmw 1602. Dagen lang wezen zoeken, maar wou niet aanslaan. Uiteindelijk gevonden, het lag aan het draadje van de bobine naar de toerenteller. De isolatie van dit draadje was beschadigd en lag, achter het dahboard, tegen metaal aan!
Mathieu.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toen de nieuwe puntjes erin gingen, heb je toen het isolerende busje en ringetjes goed teruggebplaatst?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
waterman771 schreef:effect van een gare condensator hoeft geen ingebrand puntje te zijn! Zwakke vonk, knallen enz enz kan allemaal door dat ding van wel 5 hele euro’s worden veroorzaakt! Condensators gaan gewoon stuk hoor.
Schijnen tegenwoordig ook van mindere kwaliteit te zijn, bovendien kun je aan de buitenkant ook niet zien hoe oud die is, ook al is die ongebruikt!
Heb zelf ook ooit mijn DS gerepareerd zien worden door een peugeot (!) monteur op afstand (125 kilometer, via telefoon dus): ‘vervang die condensator nou maar….’
Het was toch de condensator! Aanraken, half keer rond en ............lopen als een wekkertje
Diegenen die dat hebben geopperd hadden het dus toch bij het rechte eind. Pluim! Nu eerst alle leenpsullen weer terugzetten (bobine, regelaar en dynamo). Rest nog het brandende dynamolampje. Maar de dame heeft weer een teken van leven gegeven. Mijn dag is weer helemaal goed
Groet Marcel[
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Haha veel plezier met de Dame Marcel, ik moest wel even grinniken dat de condensator nu toch de schuldige was
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ook! WHAHAHA en niet meer zo eigenwijs zijn he?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marcel Gosselink schreef:Het was toch de condensator! Groet Marcel[
Dussssssssssssssssssssss
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste