




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Technisch is er geen bezwaar tegen het verwijderen van de 80%-regelaar: er is altijd nog een veiligheids-overdrukklep. Deze gaat open als het moet, maar daar kom je onder normale omstandigheden nooit aan.
Zelf heb ik jaren met een GS gereden zonder 80%-klep: tanken tot de pomp langzamer gaat draaien, ook in de zon nooit problemen.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Evan schreef:Enigzins dubieus vind ik het wel om die beveiliging helemaal weg te halen. Ik kan me voorstellen dat je die 80% beveiliging zo verbuigt dat ie een 90% beveiliging wordt ofzo…..?
Dubieus? Mag niet, is betere omschrijving!
Je zou je kunnen voorstellen dat je na het tanken op de snelweg naar Frankrijk bij het invoegen aangereden wordt door een camion , heb je serieus volle tank achterin liggen…
Toegegeven, de kans is niet zo groot, maar toch.














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik naar FR. rijd met een dikke Dodge Pick-Up ligt er 2x 120L lpg onder de vloer. Dat ploft ook wel én mag ook
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
EN in de oude systemen zat die klep er niet. Sterker nog: Je moest tanken met de ontluchting open om de zuurstof eruit te drukken met het LPG. Spoot het uit de ontluchting dan was ie vol. Ontluchting dicht. Rijden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:tijdje niks geschreven… Geld is binnen. schade is hersteld. EN ...
Er ligt LPG in! Zal snel ff foto’s maken. Dunne tank op de plaats van de benzine tank. gaat nu nog 40 liter in. EErst keuren en dan de 80% klep een beetje modificeren!
GOEDGEKEURD!
Eitje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gefeli!
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Goed bezig!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wordt heel klein beetje groen, maar er komt ook wel een tijd voor een zelfde bericht over mijn break , heel houden nou!





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Mooi gefikst Boogaard.
Uit de buurt blijven van de bevoorrader van de buurtsuper, en rijden met dat ding. Gefeli!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…