10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
DSbreak voor ‘derbij’
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2009 12:09 PM
  [ # 136 ]

Technisch is er geen bezwaar tegen het verwijderen van de 80%-regelaar: er is altijd nog een veiligheids-overdrukklep. Deze gaat open als het moet, maar daar kom je onder normale omstandigheden nooit aan.
Zelf heb ik jaren met een GS gereden zonder 80%-klep: tanken tot de pomp langzamer gaat draaien, ook in de zon nooit problemen.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 juli 2009 12:10 PM
  [ # 137 ]
Evan schreef:

Enigzins dubieus vind ik het wel om die beveiliging helemaal weg te halen. Ik kan me voorstellen dat je die 80% beveiliging zo verbuigt dat ie een 90% beveiliging wordt ofzo…..?


Dubieus? Mag niet, is betere omschrijving!

Je zou je kunnen voorstellen dat je na het tanken op de snelweg naar Frankrijk bij het invoegen aangereden wordt door een camion Confused , heb je serieus volle tank achterin liggen…
Toegegeven, de kans is niet zo groot, maar toch.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2009 12:22 PM
  [ # 138 ]

Als ik naar FR. rijd met een dikke Dodge Pick-Up ligt er 2x 120L lpg onder de vloer. Dat ploft ook wel Laughing  én mag ook Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2009 01:21 PM
  [ # 139 ]

EN in de oude systemen zat die klep er niet. Sterker nog: Je moest tanken met de ontluchting open om de zuurstof eruit te drukken met het LPG. Spoot het uit de ontluchting dan was ie vol. Ontluchting dicht. Rijden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2009 07:59 PM
  [ # 140 ]
bogaard77 schreef:

tijdje niks geschreven… Geld is binnen. schade is hersteld. EN ...

Er ligt LPG in! Zal snel ff foto’s maken. Dunne tank op de plaats van de benzine tank. gaat nu nog 40 liter in. EErst keuren en dan de 80% klep een beetje modificeren!  Laughing

GOEDGEKEURD!


Eitje!
banana banana banana

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 14 augustus 2009 01:08 AM
  [ # 141 ]

Gefeli! ballon

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 14 augustus 2009 11:00 AM
  [ # 142 ]

Goed bezig! very good

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 augustus 2009 01:25 PM
  [ # 143 ]

Wordt heel klein beetje groen, maar er komt ook wel een tijd voor een zelfde bericht over mijn break Razz , heel houden nou!

knuffel

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 15 augustus 2009 12:13 AM
  [ # 144 ]

Mooi gefikst Boogaard.
Uit de buurt blijven van de bevoorrader van de buurtsuper, en rijden met dat ding. Gefeli!

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook