Ik ben bezig met het opbouwen van de deuren bij de restauratie van mijn DS. De deuren staan keurig strak in de grondverf voordat de definitieve lak erop gaat wil ik de ramen weer inbouwen en de deuren eerst afhangen aan het chassis zodat alles mooi is uitgelijnd.
De raammechanismen zijn origineel voorzien van kleine rondjes vilt van ongeveer 2 cm doorsnede. Deze viltrondjes zijn op het mechanisme geklonken lijkt het. De meeste van deze rondjes zijn echter compleet versleten. Het metaal komt er op bepaalde plekken doorheen.
Aan de bovenzijde van de beugel waar het raam ingeklemd zit zitten aan twee zijden viltrondjes waartussen het raam loopt. Op deze plek is aan één zijde het vilt helemaal weg.
Weet een van jullie of je dit vilt kan vervangen? Zo ja, hoe. Kan je die rondjes ergens kopen of kan je ze zelf maken?
Citroentechniek is magnifiek!
Citrojaap,
Zelfklevende viltrondjes zijn er in diverse maten en diktes te koop bij de Aldi, Action etc. Ze worden veelal gebruikt om onder stoelpoten te plakken of als de ondergrond niet mag beschadigen (zoals jouw raam)Ik weet niet of de dikte afhankelijk is van de diameter.
Gr. Martin