





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
OK, dan hoef ik daar geen heil van te verwachten. Weerstand tussen plus en min is ongeveer 20Ω, lijkt me dat dat de oorzaak is van het niet functioneren.
Ik probeer hem nu open te krijgen, maar de schroefjes zijn wat verroest.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Claxon gaat haast nooit kapot, gaat wel door roest vastzitten.
Het boutje is niet om te stemmen, maar om perfecte resonantie af te regelen.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Blijkbaar heeft de kruipolie zijn werk gedaan, of was de claxon verkeerd afgeregeld. In ieder geval doet de claxon het weer.
In eerste instantie was er ergens sluiting, want met 12 V er op gebeurde er niets, alleen wat vonkjes. Na een etmaal dik in de kruipolie, gaf ze een brom en na de stelschroef een halve slug uit te hebben gedraaid deed ze niets meer. Ik weer wat indraaien en toen kwam er langzaam maar zeker wat geluid uit.
Het lijkt er dus op alsof je binnen in de afstand tussen wat onderdelen veranderd. Teveel naar binnen geeft sluiting, te veel naar buiten geeft helemaal niets.
Dat schroefje kan je met stapjes verdraaien, elk van ik denk 1/12de slag. Het luistert vrij nauw want er waren maar drie stapjes waarbij de claxon het deed. Die met het meeste geluid gekozen.
Claxons nu OK, luchthoorns doen het ook, maar ik zoek nu nog originele, de toon van die twee van mij is m.i. te schel en te iel, het mag wat voller klinken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je stelt een stripje dat door een elektromagneet wordt aangetrokken als je er spanning op zet(toetert). Door het aantrekken verbreekt de stroom, veert terug enz, en tegelijk hamert het op een ijzeren plaatje…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
En dan kan het dus dat je óf het stripje er al tegen draait (sluiting), óf dat de afstand te groot wordt, zodat het het ijzeren plaatje niet bereikt. Klopt het zo?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep! Niet echt sluiting hoor. Je bekrachtigt de spoel kontinu. Maar er toetert niks.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Na de claxons nu de luchthoorns. Het volgende setje heb ik op de kop kunnen tikken, en nu heb ik een paar vragen.
Hoe origineel is dit? Het relais is een ronde zwarte (net te zien onder de voorste hoorn) met de tekst Sanor Relais Deviateur i.p.v. de groene rechthoekige die ik nu heb, en waar ook Sanor op staat. Beter te zien op de volgende foto.
Zit de compressor ondersteboven aan de plaat? Het oliegaatje zit zo namelijk aan de onderkant, zie deze foto waarbij ik het geheel ondersteboven heb:
De linker aansluiting heeft twee draden, volgens mij is dit massa en dan is de ander dus de gescakelde plus die van de compressor komt. Klopt dit?
Hieronder zijn de vier pinnen van het relais (zonder kap) te zien. Van links naar rechts:
1=(ongezekerde) plus
2=naar compressor?
3=?
4=?
Eén van 3 of 4 met de schakeldraad zijn en de andere massa. Maakt het uit welke op welke, en zo ja wat is wat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dit is een oude originele.
Plus of min(aarde) maakt niet uit. De schakeldraad en de aarde moeten op de spel. De ongezekerde plus op de 1 en de andere kant op de compressor.
Comprressor zit idd ondersteboven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eerste onderzoekje heeft het volgende opgeleverd:
Luchthoorns beide OK
Relais lijkt OK, ondanks verdacht luchtje
Compressor doet niets.
Ik heb het kapje van de compressor gehaald en onder het dopje waar OIL op staat, zit een soort opvangbakje, met in de wand van het opvangbakje, naar het midden toe, een gat.
Ik vind het een nogal rare constructie. Er loopt pas olie naar binnen als eerst dat bakje half vol met olie staat. Hoort er een slangetje van de onderkant van het dopje naar dat gat te lopen of zo?
Kan ik ongestraft de andere kant van de compressor open maken? Daar zitten wel twee schroeven, maar die zitten vast.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je hebt twee doppen aan de zijkant zitten . daar zitten de koolborstels achter. die checken,
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Achter die plastic doppen, zit een stuk schroefdraad (koper) en daar binnen in een stuk metaal. Moet dat eruit kunnen? Hoe?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die doppen kan je eraf draien. dan zou je de koolborstels naar buiten moeten zien komen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Die doppen heb ik eraf, maar daar onder zit het schroefdraad waar die doppen op zetten en daar binnen in iets van metaal. Ik zal vanavond een foto posten.
Heeft iemand al een antwoord op mijn vraag over het oliedopje? 4 posts hierboven
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die olie wordt door de lucht die naarbinnen gaat een beetje meegespetterd dacht ik. Geen slangetjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Die olie wordt door de lucht die naarbinnen gaat een beetje meegespetterd dacht ik. Geen slangetjes.
Tsjonge jonge wat een constructie. Maar blijkbaar werkt het
Volg je hart, gebruik je hoofd.