3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Claxon en luchthoorn
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 augustus 2009 01:59 PM
  [ # 31 ]

Nee want die van jou doet NIKS! hihihi

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 augustus 2009 02:17 PM
  [ # 32 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

True. Sad

Maar ligt dat aan een gebrek aan olie, of aan de koolborstels, of aan iets anders? Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 augustus 2009 02:19 PM
  [ # 33 ]

dat kan ik zo niet zeggen. als ie niet ronddraait is het vaak een koolborstel probleem…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 augustus 2009 03:19 PM
  [ # 34 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

Snap ik. Zo was het ook niet bedoeld.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 augustus 2009 03:20 PM
  [ # 35 ]

Soms helpt de halve meter test:

Til de pomp een halve meter op en laat em op het beton vallen….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 augustus 2009 03:28 PM
  [ # 36 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

Een test met twee mogelijke uitkomsten zeker:
1. Hij doet het weer,
2. Hij doet het nooit meer.

Eerst maar eens wat subtieler te werk gaan, borstels inspecteren en anders verder demonteren van de compressor

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 augustus 2009 01:00 AM
  [ # 37 ]

Eerst: wat zit er onder de dopjes:

Het metaal binnen het koperen buisje zit dus vast. Kan het er niet indrukken of uit trekken.

En verder het volgende probleem. Ik krijg de plaat met luchthoorns (de compressor heb ik er af gehaald) niet gemonteerd. Nu heb ik in een ander draadje gelezen dat er verschillende platen zijn afhankelijk van de uitvoering, maar los daarvan vind ik dat er wat weinig ruimte zit om het geheel er überhaupt in te krijgen. Hier moet het allemaal tussen:

De plaat met relais en hoorns:

Wat er in zat waren twee losse hoorns, elk op een eigen voetje:

Deze voetjes zaten samen gemonteerd aan de bout links op de volgende foto samen met die witte draad. (Massa?)

Wat voor plaat moet ik op welke punten vastzetten?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 augustus 2009 01:40 AM
  [ # 38 ]

Uiteindelijk toch de koolborstels er uit gekregen, waren allebei nog 1,8 cm lang, leek me ruim voldoende. Door het gat van de koolborstels even het motortje rondgedraaid, ging ook soepel. Wat zou er toch kunnen zijn. Ook nog wat doorgemeten, ook geen bijzonderheden.

Idea Zou mijn testvoeding wel genoeg stroom leveren?????

Voor een zekering wordt hier op het forum 15A geadviseerd, hoeveel levert mijn oude modelspoorbaantransformator, hmmm, 0,5A. Zou het kunnen dat de compressor gewoon helemaal oké is, maar dat die met zo weinig power gewoon niet rondgaat? Ik ben geen elektrotechneut, maar ik heb het idee dat hier wel eens de oplossing ligt.

Blijft uiteraard het montageprobleem bestaan.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 augustus 2009 01:41 PM
  [ # 39 ]

Claxon trekt véél stroom, rechtstreeks op accu testen, dus.

Montageruimte is passen en meten en beetje buigen zodat het geheel nergens tegenaan trilt.

knuffel

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 augustus 2009 02:15 PM
  [ # 40 ]

Ik krijg het er echt met geen mogelijkheid in. Het relais zit ook enorm in de weg.

Is er iemand die ook een 21 injectie BVH Pallas heeft, die foto’s wil maken hoe het bij hem zit?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 augustus 2009 08:04 PM
  [ # 41 ]

De compressor rechtstreeks aan de accu doet het! Voor niets bezig geweest, maar wel weer een hoop over de compressor geleerd, dus weer niet helemaal voor niets.

Nu nog de montage… Confused

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2009 12:42 PM
  [ # 42 ]

En even de schotjes in de compressor smeren.
De toeters zitten helemaal vooronder de luchtinlaat. Zit er echt in geprakt… Anders het relais ergens anders plaatsen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 augustus 2009 02:49 PM
  [ # 43 ]

Schotjes waren mooi vettig, dat zit wil goed.

Het relais zit aan de plaat gepopt, krijg ik er dus niet zomaar af. Ik zie ook niet hoe die compressor daar nog ergens tussen moet, is best wel groot. Vandaar ook mijn vraag aan bezitters van een gelijke DS om een foto te maken, of iemand in de buurt van Deventer bij wie ik eens kan komen kijken. “In de buurt” is wat mij betreft redelijk rekbaar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 24 augustus 2009 11:48 PM
  [ # 44 ]

Troost je: ‘t is bij mij ook enorm pielen geweest voor dat ie a) het deed en b) op z’n plek zat. Je mag altijd komen kijken, maar Ochten is niet om de hoek (55 min’s, althans zolang doe ik er over naar mijn ouders in Deventer).
Ik heb wat foto’s gemaakt, maar het is nog even wachten tot dat ze op “mijnalbum” zijn geplaatst. Ik zet hier dan wel even een linkje neer.

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 25 augustus 2009 12:02 AM
  [ # 45 ]

ging toch sneller dan gedacht:

links is de voorzijde van de auto, kijkrichting dus naar het spatbord toe.


Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook