











































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een nieuwe kopen van Valeo. Die zijn kleiner, lichter en draaien veel sneller rond met minder stroomverbruik!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik heb eentje zelf gereviseerd, doet het weer 100%. Soms ligt het aan koolborstels, dan komt het goed. Soms is er een spoel in of doorgebrand, dan kun je het ding weggooien.
voordeel van de nieuwe is dat ie vele kleiner is er dus heel makkelijk in te bouwen is.
groet!
.komma
bogaard77 schreef:Een nieuwe kopen van Valeo. Die zijn kleiner, lichter en draaien veel sneller rond met minder stroomverbruik!
Ja dat heb ik ook vernomen ja, maar die zijn ook 4x duurder en als student zijnde is dat geld wat ik even niet kan missen.
zou het kunnen komen door versleten + kabel? heeft het zin die te vervangen?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goede, dikke plus- en minkabel zijn zeer belangrijk!
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Vooral dat Aluminium kapje niet vergeten
Dat dacht ik ook wel even weg te laten dat gaat een half jaar goed dan is je startmotor zo heet geweest dan doet is het ook niet meer
Maar ik vind het eigenlijk geen hels krwei hoor.
En als je die nieuwe kleine van valeo er op zet die druk je er zo tussen niets geen gekkigheid
Greetz Martijn
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Dit is het verschil:
voor een foto verslag:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
ER was ook iets met tanden…
.komma
oke, ik heb de pluskabel van de startmotor vervangen, maar dat mocht niet baten hetzelfde euvel blijft, al lijkt het niet aan motor temperatuur te liggen maar gewoon at random.
Is de solenoid nu wel of niet te demonteren? Want ik denk dat daar het probleem in zit. Volgens mij zit deze met 4 moertjes vast en de bendix maar het huisje zelf kan niet open?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is de minkabel ook boven alle twijfel verheven?
Citroen!
DriverD schreef:Is de minkabel ook boven alle twijfel verheven?
Er loopt een nieuwe minkabel van de waterpomp direct naar de minpool van de accu. Bij de startmotor in de buurt zit een aarde strap (zo’n gevlochten dingetje) aan het chassis vast, maar ik weet niet 100% zeker hoe goed/slecht die is.
Is het logisch om aan te nemen dat de minkabel even dik moet zijn (de verschillende leidingen bij elkaar) als de pluskabel? Er loopt over allebei tenslotte evenveel stroom…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat is logisch.
Citroen!
Leuk om te zien dat deze dame weer op de weg zit met die handigheidjes die je op je voiture loslaat !
Startmotor van Valeo is echt een aanrader zoals de anderen ook opperen, je zal de investering direkt terug krijgen
PS. Ben zelf ook als student begonnen met een origineel Nederlandse 72’er Dsuper5 alleen deze bezat een 2 liter blok. Leuke wagens hoor.
Succes kerel !
C’est une voiture du ministre !