











































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee want die van jou doet NIKS! hihihi
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
True.
Maar ligt dat aan een gebrek aan olie, of aan de koolborstels, of aan iets anders?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat kan ik zo niet zeggen. als ie niet ronddraait is het vaak een koolborstel probleem…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Snap ik. Zo was het ook niet bedoeld.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Soms helpt de halve meter test:
Til de pomp een halve meter op en laat em op het beton vallen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Een test met twee mogelijke uitkomsten zeker:
1. Hij doet het weer,
2. Hij doet het nooit meer.
Eerst maar eens wat subtieler te werk gaan, borstels inspecteren en anders verder demonteren van de compressor
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eerst: wat zit er onder de dopjes:
Het metaal binnen het koperen buisje zit dus vast. Kan het er niet indrukken of uit trekken.
En verder het volgende probleem. Ik krijg de plaat met luchthoorns (de compressor heb ik er af gehaald) niet gemonteerd. Nu heb ik in een ander draadje gelezen dat er verschillende platen zijn afhankelijk van de uitvoering, maar los daarvan vind ik dat er wat weinig ruimte zit om het geheel er überhaupt in te krijgen. Hier moet het allemaal tussen:
De plaat met relais en hoorns:
Wat er in zat waren twee losse hoorns, elk op een eigen voetje:
Deze voetjes zaten samen gemonteerd aan de bout links op de volgende foto samen met die witte draad. (Massa?)
Wat voor plaat moet ik op welke punten vastzetten?
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Uiteindelijk toch de koolborstels er uit gekregen, waren allebei nog 1,8 cm lang, leek me ruim voldoende. Door het gat van de koolborstels even het motortje rondgedraaid, ging ook soepel. Wat zou er toch kunnen zijn. Ook nog wat doorgemeten, ook geen bijzonderheden.
Zou mijn testvoeding wel genoeg stroom leveren?????
Voor een zekering wordt hier op het forum 15A geadviseerd, hoeveel levert mijn oude modelspoorbaantransformator, hmmm, 0,5A. Zou het kunnen dat de compressor gewoon helemaal oké is, maar dat die met zo weinig power gewoon niet rondgaat? Ik ben geen elektrotechneut, maar ik heb het idee dat hier wel eens de oplossing ligt.
Blijft uiteraard het montageprobleem bestaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Claxon trekt véél stroom, rechtstreeks op accu testen, dus.
Montageruimte is passen en meten en beetje buigen zodat het geheel nergens tegenaan trilt.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik krijg het er echt met geen mogelijkheid in. Het relais zit ook enorm in de weg.
Is er iemand die ook een 21 injectie BVH Pallas heeft, die foto’s wil maken hoe het bij hem zit?
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De compressor rechtstreeks aan de accu doet het! Voor niets bezig geweest, maar wel weer een hoop over de compressor geleerd, dus weer niet helemaal voor niets.
Nu nog de montage…
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En even de schotjes in de compressor smeren.
De toeters zitten helemaal vooronder de luchtinlaat. Zit er echt in geprakt… Anders het relais ergens anders plaatsen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Schotjes waren mooi vettig, dat zit wil goed.
Het relais zit aan de plaat gepopt, krijg ik er dus niet zomaar af. Ik zie ook niet hoe die compressor daar nog ergens tussen moet, is best wel groot. Vandaar ook mijn vraag aan bezitters van een gelijke DS om een foto te maken, of iemand in de buurt van Deventer bij wie ik eens kan komen kijken. “In de buurt” is wat mij betreft redelijk rekbaar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Troost je: ‘t is bij mij ook enorm pielen geweest voor dat ie a) het deed en b) op z’n plek zat. Je mag altijd komen kijken, maar Ochten is niet om de hoek (55 min’s, althans zolang doe ik er over naar mijn ouders in Deventer).
Ik heb wat foto’s gemaakt, maar het is nog even wachten tot dat ze op “mijnalbum” zijn geplaatst. Ik zet hier dan wel even een linkje neer.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
ging toch sneller dan gedacht:
links is de voorzijde van de auto, kijkrichting dus naar het spatbord toe.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace