2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Daar sta je dan, in de Ardèche
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 24 augustus 2009 10:54 PM
  [ # 16 ]

Suggestie: het kan ook een gescheurde pomp zijn, waardoor lucht aangezogen wordt en in het systeem komt.
Haarscheuren zijn een veel voorkomend probleem bij pompen laatste jaren. Kan leiden tot lekkage èn tot lucht in het systeem.
Ik neem op vakantie / lange ritten altijd een reservepomp mee. Al vaak plezier van gehad (meestal omdat ik daarmee iemand anders weer op weg kon helpen).

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 augustus 2009 12:51 AM
  [ # 17 ]

Kijk ook goed waar alle slangen (LHM en koelvloeistof) over metaal heen gaan. Er zitten een aantal metalen beugels waar slangen overheen gaan en door trillen kan dit gaan schuren. Een tip die mij lange tijd terug al was gegeven is om op deze plekken stukjes oude fiets-binnenband ertussen te doen. Liever die kapot dan de slang.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook