















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nog een paar plaatjes, de toeters zitten net passendak onder de ventilatie inlaat:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mannen super! Dit helpt mij enorm. Ik weet nu in ieder geval dat mijn compressor, relais en montageplaat anders zijn. Vermoedelijk van een ouder type. Het groene relais heb ik ook nog (dat zit er nu in) en de compressor lijkt dezelfde afmetingen te hebben. Het grootste verschil is de montageplaat.
Ik kan alleen niet goed zien of de luchthoorns aan dezelfde plaat zitten als de compressor en het relais, of dat die apart aan het chassis zitten. De hoorns die er bij mij uitkwamen zaten elk op een eigen pootje aan het chassis samen met een massadraadje:
Brian schreef:
Wat er in zat waren twee losse hoorns, elk op een eigen voetje:
Deze voetjes zaten samen gemonteerd aan de bout links op de volgende foto samen met die witte draad. (Massa?)
Zou iemand dat nog even kunnen checken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij de nieuwere types zit alles op 1 plaat.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik neem aan dat modeljaar ‘71 onder de nieuwere types valt?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, maar je compressor kan wel eens van een ouder typen zijn (en de steun eventueel ook).
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Ik heb enkele delen van een donor luchthoorn gehaald. Die plaat past met geen mogelijkheid in de auto, dit terwijl ie wel uit een ‘70 DS komt….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nu dus maar eerst een goede montageplaat zoeken, daar zet ik dan de luchthoorns en het groene relais op en de compressor. Compressor is weliswaar van een ouder model, maar ik verwacht dat die wel past.
Ik hoop alleen dat de hoorns het losdraaien van de roestige oude bouten overleven.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eerst langs Toon in Borculo, ik moet met de XM vanmiddag namelijk naar zijn buurman.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gisteren bij Toon een half complete set gehaald (montageplaat met 1 luchthoorn, andere afgebroken, een nog niet getest relais en een volgens mij niet werkende compressor) om te kijken of het zo past.
En het past redelijk, maar als ik nu goed kijk, zie ik verschil tussen de foto’s van pvanessen en die van camembert/citrothello.
De citrothello foto’s laten de plaat zien die ik sinds gisteren heb:
De gaten in het chassis voor de montage zitten achter elkaar, allebei op de balk in de lengterichting.
camemBert schreef:
Op de foto’s van pvanessen is te zien dat het achterste montagepunt niet op de langsbalk zit maar op de dwarsbalk die onder de koeltunnel door gaat.
pvanessen schreef:
Zo als bij pvanessen moet die bij mij ook, want ik heb wel een gat op de dwarsbalk en niet een tweede op de langsbalk. De afstand tussen beide gaten is ook verschillend en het gat op de dwarsbalk ligt schuin. Nu snap ik ook de opmerking in een ander draadje hierover over gaten die wel of niet in 1 vlak liggen.
Verder zitten er wat vormverschillen in de plaat en zitten de hoorns bij de één meer naast elkaar en bij de ander schuin onder elkaar.
En nee ik ga geen gat boren want
Brian schreef:ik ben een beetje een originaliteitsfreak
, maar dat is mijn eigen schuld.
Op zoek naar de goede plaat dus. Vandaag http://www.huubintzandt.nl dus maar eens even bellen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De luchthoorns en claxons zijn nu weer helemaal operationeel én origineel.
Wat mij betreft een slotje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.