heb em al een paar weken, gekocht van Evan die hem (haar??) al grotendeels technich in orde had gemaakt.
is dus een 25D break uit ‘82 dit jaar vers geïmporteerd uit Frankrijk, redelijk hard, onder bij de voordeuren wat plekjes (lees: roestgaten) de achterklep is ook niet helemaal fris en onder de bodem zit een gaatje (maar die gaat Evan nog lassen!) verder issie hard
-ik heb het interieur wat opgefrist (ruikt nu nogsteeds beetje naar natte hond, iemand een idee hoe dit eruit te krijgen??) met 2 bussen bekledingsreiniger
-de achterbak opnieuw bekleed (was hard nodig!)
-bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar gemaakt
-hier en daar een roestplek weggewerkt
-centrale vergrendeling ingebouwd
-audio ingebouwd, goede speakers in voorportieren, versterker onder achterbank, subkistje onder achterbank.
-gordijntjes gemaakt achterin, heb er al een keer in geslapen op een festival
het volgende moet nog gebeuren:
-verwarming werkt niet goed, wordt niet helemaal koud op koudse stand en ook niet warm…. wel een beetje, maar ben bang dat ik het in de winter nog kouder zal hebben dan in de eend (iemand mogelijke oplossing??)
-onbalans in wielen (uitbalanceren)
-voorportieren roestvrij maken
-deurpanelen opknappen (redelijk gehavend)
-misschien een keer helemaal overspuiten
-teller wijkt behoorlijk af (meer dan 10 procent!) iemand idee waar dat aan ligt?
-lekkage als het regent (LA portier en LA ruit)
-koplampen goed vastzetten en stellen
-stuur is redelijk gevoelig op hogere snelheden (100+), moet continue corrigeren… weet niet of dit hoort, maar volgens mij niet.
maar het dieselmonster (de term lijkenbak is ook al meerdere keren gevallen…) rijdt goed en comfortabel, ben er erg blij mee!
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou, geniet er maar van en eindelijk krijgen we dan foto’s te zien.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De CX Break rouleert!
En ik in een ander topic maar roepen dat ze zo zeldzaam worden, die serie 1 Breaks… Gefeliciteerd ermee, heel goed.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ik kan toch ook direct plaatjes op t forum krijgen??? ik krijg nu alleen een linkje….. (niet heel handig met compu’s….) ik heb ze op photobucket staan, weet iemand welke link ik dan moet hebben (daar zal het wel aan liggen)
greetzzzzzzzzzzz

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je doet alles goed, maar helaas kan je met photobucket geen foto’s op het forum plaatsen. Photobucket is te traag en dus geblokkeerd.
Als je bijvoobeeld mijnalbum.nl gebruikt werkt het wel.
Groet,
Raymond
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Leuk hoor, kleur vind ik ook mooi. Is dat een originele kleur??
Re: Rusty aan de CX break 25D
Leuk! Gave wagen, Johnnie?! Fraaie kleur ook…
rustyduck schreef:-stuur is redelijk gevoelig op hogere snelheden (100+), moet continue corrigeren… weet niet of dit hoort, maar volgens mij niet.
Kwestie van een keer goed uit laten lijnen, wellicht? Alhoewel ik niet weet of de Diravi hier wellicht een rol speelt?
rustyduck schreef:maar het dieselmonster (de term lijkenbak is ook al meerdere keren gevallen…) rijdt goed en comfortabel, ben er erg blij mee!
Leuk, hè, belastingvrij dieselen?!
Gefeliciteerd ermee en vele plezierige km’s gewenst!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
wat die banden betreft en wat de gevoeligheid van het stuur betreft, neem ‘hoogteslag’ ook even mee in het zoek naar een oplossing (voor diegenen die niet weten wat het is, zo ook ik tot gisteren, zoek even op google).... Dit kan onaangename trillingen en ernstiger tot gevolg hebben!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
hmm hoogteslag lijkt me niet echt waarschijnlijk, liggen 2 z.g.a.n. michelin M+s banden op (en als ik in een mer vertrouwen heb is het wel Michelin!)
eerst maar eens laten ballanceren! verder uitlijnen, tja zou goed nodig kunnen zijn, je weet het nooit met een auto, maar heb ook al eerder gehoord dat het de diravi wel eens zou kunnen zijn….. leuk klusje…..
kleur, nee is niet origineel, maar wel bijna, is in F al een keer (op z’n Frans..) overgespoten in een iets donderdere kleur dan origineel
verder ben ik idd errug blij met m’n belastingvrije diesel!
nog ff een andere vraag, mijn dynamolampje gaat branden bij iets hoger dan stationair toerental, gaat die ook branden als de laadspanning te hoog is???
greetzzzzzzzzzz
Rusty
Ree schreef:Je doet alles goed, maar helaas kan je met photobucket geen foto’s op het forum plaatsen. Photobucket is te traag en dus geblokkeerd.
Als je bijvoobeeld mijnalbum.nl gebruikt werkt het wel.
Groet,
Raymond
op andere fora gaat t wel met photobucket! jammer dat t hier niet kan…
greetzzzzzzzzzz

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
rustyduck schreef:
nog ff een andere vraag, mijn dynamolampje gaat branden bij iets hoger dan stationair toerental, gaat die ook branden als de laadspanning te hoog is???
greetzzzzzzzzzz
Rusty
Meten is weten.
laadspanning is prima.*
* resultaten uit het verleden: geen garantie voor de toekomst
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:laadspanning is prima.*
* resultaten uit het verleden: geen garantie voor de toekomst
heb je ook getest op hogere toerentallen?
o ja, en als je veel stroomverbruikers (ramen omhoog bijv.) aan hebt gaat het lampje uit
raarrrrrrrrrrrrrrr
Rusty
zo’n 2000 toeren.
niet met alle verbruikers aan. ik had geen 4 armen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
update:
zo gisteravond (ja, in de regen…) de uitlaat gelast, achterste flens was er bijna af, gewoon staal doorgesleten bij de klem. kan er nu weer ff tegenaan.
ook de laadspanning gemeten, komt aan iets van 13.4 Volt, beetje weinig. wat is de meest waarschijnlijke oorzaak bij een diesel? (koolborstels, regelaar, of hele dynamo?)
voor de andere zaken nog geen tijd gehad/gemaakt.
greetzzzzzzzzz
Rusty

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
rustyduck schreef:ook de laadspanning gemeten, komt aan iets van 13.4 Volt, beetje weinig.
Stationair is dat wel okay. Bij 2000 toeren moet ie wel boven de 14 volt komen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi