Ik dacht dat boortjes juist goed waren. Die breken af, en een krom stuk ijzer erin is erger, dan gaat er niks meer rond. Nu zijn de rapen wellicht aan de kook, dan zijn ze gaar.
bij de koppeling komt het boortje niet hoor, die zit verder naar voren en meer binne in het vliegwiel, ik zou me geen zorgen maken, wel even in het gat onderin zoeken.
Het zijn de sterren!
.komma

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als het gedeelte wat in je vliegwiel zit, muurvast zit en er echt niet meer uit wil, dan zou ik het zo diep mogelijk wegtikken met een kleinere (5mm) drevel. Misschien een beetje epoxyhars in het gat drukken om er zeker van te zijn dat het daar dan ook blijft. Als je nog een paar millimeter met een pen in het gat kunt komen blijft de functie behouden en kun je altijd het bdp weer terugvinden…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Van de onderkant kan je bij het vlegwiel. Je kan een afdekplaatje van de bak afschroeven. Zo kan je mischien het restant eruit vissen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Okee.. ik heb nog gezocht naar goede plaatjes waarop je kunt zien hoe het precies zit bij het vliegen de koppeling maar daar kon ik het niet zo goed op zien.
Als ik Bjorn Kusters mag geloven kan het boortje bij de koppeling komen en Dirkman zegt weer dat hij niet bij de koppeling kan komen.. in dat geval lijkt er inderdaad niet zo veel aan de hand..
Ik heb nog een poging gedaan om het ontstekingstijdstip op te zoeken en heb het idee dat het boortje nog niet helemaal erin is gevallen maar op het randje aan de buitenkant blijft hangen omdat ik dan wel wat voel maar de pen niet in het gat valt. Dan zou ik hem in principe verder kunnen tikken en vast lijmen
Bogaard77: Gister stond ik onder de auto maar kwam eigenlijk heel slecht bij het vliegwiel, alleen een klein stukje via een kiertje..
Je kunt dus een plaatje van de versnellingsbak eraf schroeven of bedoel je de bodemplaat?
Heb hier nog een 4-bak liggen maar je bedoeld dat dunne afdekplaatje voor de achterkant van de bak mee af te sluiten neem ik aan? Dan kom je er niet bij, tenzij het gat van het vliegwiel bij de tandjes zit want bij de andere kant kom ik in ieder geval nooit met mn hand..
De onderkant van de bak is helemaal dicht.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat gat voor de pen zit vlak naast de tanden. De pen kan niet bij je koppeling komen. Hooguit gaat ie een stuk uitsteken door middelpuntvliedende kracht en dan aanlopen tegen het koppelinghuis…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aha, dus het kan eigenlijk geen kwaad? Ik ga er nog wel aan rommelen en kijken of ik hem eruit kan krijgen of vastlijmen
ik zou een paar keer starten en stoppen. kijken offie er dan wat uit komt. de naar buiten vliegende kracht zal hem de goede kant op helpen..
ik heb begrepen dat je juist boordjes moet gebruiken want die breken af en verdwijnen dan weer, schroevendraaiers en ander tuig gaat krom en dan krijg je het er niet meer uit. maargoed
ik ben een blok aan het overbouwen, het gat zit naast de tanden van de starterkrans ver van de koppeling. als het ergens heen gaat is het naar de buiten kant. en het moet dus naar beneden vallen uiteindelijk .
.komma
Aha, bedankt! Ik heb het punt gelukkig wel gemarkeerd op de poulie van de krukas dus dan kan ik hem wel monteren en starten. We gaan het zien, ben blij dat het in ieder geval geen ernstige schade kan veroorzaken
Gr. Nick
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:Dat gat voor de pen zit vlak naast de tanden.
Eigenlijk is het een sleuf in het vliegwiel:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
En ik maar denken dat er een gat in zat.. of zit hier ook nog verschil in types?
Nick












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die sleuf is dacht ik een balanceerdingetje. De pen past echt in een gat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die sleuf is echt voor het ontstekingstijdstip.
Balanceren wordt gedaan met “blinde gaten”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
jantje1948 schreef:Die sleuf is echt voor het ontstekingstijdstip.
Balanceren wordt gedaan met “blinde gaten”.
Juist, heb ik met mijn motorwissel zelf kunnen zien.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Dus mijn boortje is in een ´blind gat´ gevallen, dat is dus helemaal het moment niet?