Ik krijg er wel zin in, vanmiddag stopte er een prachtige DS23 op de parkeerplaats. Een oudere man en drie dames stapten er uit, de godin steeg even op en daalde bedaard weer neer. Het blijft een wonder om te zien. Ik heb dit jaar al 300 km gereden in de Jaguar, maar als er een DS staat zal ik met de Jag waarschijnlijk geen meter meer rijden en zal hij na 34 jaar bij mij te hebben vertoefd een andere eigenaar moeten zoeken.
Sorry Patje, voor dat andere draadje. Ik had een bod op een dame en een van de moderatoren zou voor me gaan kijken en heeft een afspraak gemaakt met de verkoper. Die belde echter af en zou nog terugbellen, nog niet gebeurd.
Een bod gedaan op een ID welke kwa chassis hard zou zijn, op LPG, maar cosmetisch vrij dramatisch en een vraagprijs van €1450. Op de foto’s een hoop bruine kleuren aan de onderkanten van de portieren van de witte auto. Krijg ik net een email dat de advertentie is gewijzigd en wat denk je, de bruine kleuren onder de koplampen en deuren zijn met een spuitbusje wit gepriekt en de vraagprijs is daarmee omhoog gegaan naar 1800 euro.
De verkoper vergeet even dat degenen die vandaag de dag nog een DS hebben of willen hebben er enig verstand van hebben of op een Citroen forum die kennis ophalen.
Grapjas.
Ene gentleman uit Apeldoorn?
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Apeldoorn ja, weet je daar meer van?
Ik had hem ooit een mailtje gestuurd over een andere DS die hij te koop had staan samen met nog een donkergroene.
Dit was niet over de DS waar jij het over hebt maar over de andere witte.
Hier heb ik netjes wat foto’s over mogen ontvangen met idd ook die bruine onderkant aan de deuren. Maar wel netjes kaal gemaakt enzo.
Geen idee wat de verdere toestand van die auto’s zijn dus kan er ook niet over oordelen
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Okay, ik vind het heel vaag om te zien dat iemand duidelijk met een spuitbusje in de weer is geweest, is zelfs op de foto’s goed te zien en dan de prijs verhoogt met 350 euro. Een spuitbusje verf kost bij Action geen twee euro.
Take a look zou ik zeggen
(wanneer het weer mogelijk is )
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Dat is een probleem, dinsdag over een week wordt mijn andere oog ‘gedaan’ en woensdag daarna kan het verband er af. Als alles goed gaat kan ik dan weer goed zien, maar mag de eerste tijd niet bukken, tillen, me inspannen, uitkijken voor stof etc etc. Na een paar weken kan ik dan weer in de auto rijden en die DS gaat er komen. Ik heb er meer dan 30 jaar geleden heerlijk mee gereden, ik kan er alles zelf aan sleutelen, kortom: ik heb er zin in. De XM staat al 1.5 jaar geschorst en als iemand hem wil ruilen voor een opknapper DS hoor ik het graag via PM.
De Jaguar ben ik opnieuw in de lak aan het zetten, zit nog in zijn originele lak maar heeft veel ‘blistering’ en als die klaar is verkoop ik hem voor een bak geld.
En we hebben nog een gewone auto van recente datum. Op naar de DS!
Edit: ik had een gangbaar woord ingetyped dat gaat over kronkeltjes en blaasjes in de lak als gevolg van vocht wat al 40 jaar in die fabriekslak zit, maar dat woord is zeker een vies woordje, grappig.


































Totaal aantal Berichten: 15758
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Overigens Han, de DS had echt maar tot 65 de op het tractionblok gebaseerde lange slag motor hoor. Daarna was er een nieuw ‘vierkant’ blok met een vijfmaal gelagerde krukas dat tot in de CX is gebruikt.
waterman771 schreef:Han S schreef:Ik heb grote reizen gemaakt met de DS, in één dag van Hoorn NH naar Sandown op het eiland Wight bijvoorbeeld en dat lukt je maar met weinig auto’s zonder geradbraakt uit te stappen.
Dat is nou net iets wat ik nooit helemaal begrepen heb.. ik heb zo’n 10 jaar dagelijks Ds gereden en net als jij ook grote trips mogen maken. Grootste makke daarbij heb ik altijd het lawaai en de warmte in een ds gevonden. Na 500-600 km heb ik het wel helemaal gehad in een Ds en zelfs een sm gaat vermoeien.. Ik durf toch wel te zeggen dat een beetje klassieke benz ( geen 200d natuurlijk hé mannen
)stiller en comfortabeler is..
We zijn afgelopen zomervakantie naar Normandië geweest met de snoek en hebben aardig wat km op 1 dag gemaakt en echt heerlijk. Week later met de kids naar de Ardeche gereden in onze dagelijkse woon/werk auto voor het betere doorjakker werk (met kids achterin ga je liever gewoon 130 over de péage en dat doen we de dame niet meer aan) en compleet geradbraakt uit de wagen gerold. Doe ons het betere zweefwerk maar op de langere stukken Uiteraard zonder jengelende kids waarom er geen airco is en die ineens iets in hun hand hebben wat eigenlijk aan de dame hoort te blijven zitten
Dont eat yellow snow…






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik weet niet wat jullie dagelijkse auto voor het betere doorjakkerwerk is, maar als ik een dag in de XM heb gezeten, of een dag in de DS, dan stap ik fitter uit de XM dan uit de DS. De stoelen van een DS zijn vele malen beter dan die van een XM, maar de warmte, en vooral het geluid maken een dag in de DS toch wel erg vermoeiend. Behalve als je 60 tuft over landweggetjes, maar dan kom je nergens.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nog maar ff verder off-topic:
Met de DS kan je echt urenlang 140 km/u op de peage rijden zonder moe te worden. Jengelende kinderen geef je gewoon de keuze: Stoppen met jengelen of gaan lopen…
Citroen!
Brian schreef:Ik weet niet wat jullie dagelijkse auto voor het betere doorjakkerwerk is, maar als ik een dag in de XM heb gezeten, of een dag in de DS, dan stap ik fitter uit de XM dan uit de DS. De stoelen van een DS zijn vele malen beter dan die van een XM, maar de warmte, en vooral het geluid maken een dag in de DS toch wel erg vermoeiend. Behalve als je 60 tuft over landweggetjes, maar dan kom je nergens.
De XM is ook wel de ultieme reisauto en ik ben het wel met je eens, het enige minpunt van de DS is de wat lawaaige motor, maar de totale beleving van een DS maakt veel goed. De XM voelt zich bij hogere snelheden veel meer op zijn gemak dan de DS.
Maar als ik dat lijnenspel zie van een mooie DS dan raak ik wel een beetje veel opgewonden. En dan moet je weten dat ik een prachtige Jaguar XJ6 heb staan, het is te bizar voor woorden.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Han S schreef:En dan moet je weten dat ik een prachtige Jaguar XJ6 heb staan…
Nou, dat weten we hier op het forum intussen wel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik wist niet dat je boos werd.