2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
‘78 cx 2400 pallas loopt ineens slecht
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 28 augustus 2009 01:49 PM
  [ # 16 ]

Dat is leuk!
Een 2400 met dubbele carburateur, dat is ooit een optie of after-market item geweest.
Een drama om goed af te stellen (synchroniseren met een waterkolom) maar wel erg leuk…...
Ik denk dat je eerst maar eens je ontsteking moet nalopen als het probleem ineens gekomen is.
Een controle van vacuumslangen kan ook nooit kwaad.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 augustus 2009 01:05 PM
  [ # 17 ]

Geweldig ding man! Dat synchroniseren is erg belangrijk, het is het behoud van je blok, het verbruik zal aanzienlijk kunnen verbeteren en het loopt als een raket als het goed werkt.  Ik heb de tools om dat synchroonstellen te kunnen doen, dus als je dat eens wil laten doen dan moet je maar pb’ en. Zo’n ding is erg leuk. Unieke optie!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 30 september 2009 03:14 AM
  [ # 18 ]

Nou het heeft even geduurd, maar ze doet het weer.

Ik werk altijd s’nachts en iets simpels als alleen even bij de brezan langs kan xo eeuwen duren. Meestal wordt ik pas na sluitingstij wakker. Ik was onder de indruk de verkeerde bougies te hebben gehaald (had het verdere systeem nagelopen en alles leek in orde). Bleek dat ik gewoon de goede had, moest alleen de bovenkant vd bougies losschroeven.

Nieuwe erin en hij draait weer als een tierelier. Gelukkig maar, dit verminderd mijn reistijd naar werk van 2uur (ov) naar 15 minuten (auto).

Nu loopt alleen na de wisseltruc mijn stationair toerental wat mij betreft veel te hoog (tussen de 1200 en 1500rpm). Iemand enig idee welk schroefje ik moet hebben? Heb zelf al lopen morrelen aan het schroefje in het midden tussen de 2 carbs. zeg maar daar waar de gaskabel aan een hefboompje vastzit. Op deze manier krijg ik hem niet lager dan 1200.

Gr Wiebe

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 september 2009 09:05 AM
  [ # 19 ]

Staat je gaskabel niet te strak?

Citroen!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 september 2009 10:01 AM
  [ # 20 ]

Of blijft je choke kabel misschien hangen?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook