Na de aankoop van een Dspecial (1973) een tijdje rondgereden om eens te kijken naar de eventuele ongemakken.
Gisteren de dame maar op stal gezet voor het grotere werk, ik wil eerst de achterkant gaan oppakken. Een korte inspectie ( na het verwijderen van de spatborden, klep, etc) leerde me dat er nogal wat laswerk aan moet gebeuren. BInnenschermen zijn redelijk ver heen, beide c-stijlen zullen geheel of gedeeltelijk vervangen moeten worden.. kortom—> plaatwerk vervangen.
Ik heb een aantal vragen:
- De auto is in bezit van een LPG-tank, en deze zal ik zeker moeten verwijderen voor al dat laswerk. Heeft iemand ervaring om dat ding te verwijderen en dan (met name) om de LPG tank “af te blazen”, zodanig dat deze geheel leeg is.
- Ik wil voor de zekerheid ook de benzinetank verwijderen, dan weet ik zeker dat er niks in vlammen opgaat. Met name voor het vele las en slijpwerk.
- Aangezien ik praat over nogal wat plaatwerk… is er veel verschil in kwaliteit vanuit de handel. Ik kom op Internet nogal wat namen tegen. Ik vind ook een ds21.eu, volgens mij is dat een nederlandse leverancier. IK weet echter niet wat het prijsverschil is ten opzichte van een CitroenDS-club magazijn, mogelijk kunnen jullie daarin wat zeggen (voordat ik naar prijzen gaat informeren).
- Is het raadzaam om het hydr. systeem drukloos te maken voordat ik het geheel op bokken gaat plaatsen?
Kortom.. wat vragen. In elk geval alvast bedankt voor de antwoorden.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=149655516&key=KOFWDRAY ” alt=”” />
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=149658149&key=GZYTE6B7 ” alt=”” />[/img]
Ik heb wel ervaring met montage en demontage van lpg tanken maar,.. waarom zo je ‘m “afblazen” ??? zit een afsluiter op de tank welke in rust (dus zonder spanning) de gas afvoer afsluit. bij vullen moet deze een kogel indrukken dus ook dit wordt afgesloten.
Systeem kun je ook drukloos maken waarneer hij op z’n bokken staat.
je hhort een sisje tijdens het drukloos maken en that’s it. Ofterwel dat volstaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
LPG-tank: Zie vorige post.
Magazijn van de DS-club is altijd de goedkoopste of een van de goedkoopste voor de geboden kwaliteit.
Drukloos maken hoeft niet.
Citroen!
Sta op het punt dit najaar precies dezelfde aan te pakken, misschien kunnen we eens samen filosoferen hoe het aan te pakken c.q. van elkaar af te kijken.
Herbert

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Heb dit werk al vaker gedaan aan DS-en. Als je aan de auto gaat slijpen, kan je voor verassingen/tegenvallers komen te staan. Je weet wel waar je begint, maar vaak niet waar het eindigt.
Veel succes dus!
Citroen!
Herbert schreef:Sta op het punt dit najaar precies dezelfde aan te pakken, misschien kunnen we eens samen filosoferen hoe het aan te pakken c.q. van elkaar af te kijken.
Herbert
Ik hou dagelijks alles bij, althans als er weer wat gebeurt
Alles is te volgen via http://harley-classic.nl.
Bij mijn vorige restauraties deed ik dit ook en er hebben veel mensen profijt van.
Groet.

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
SPAM,
Google waarschuwt voor je site als potentieel gevaarlijk:
Reported Attack Site!
This web site at harley-classic.nl. has been reported as an attack site and has been blocked based on your security preferences.
Attack sites try to install programs that steal private information, use your computer to attack others, or damage your system.
Some attack sites intentionally distribute harmful software, but many are compromised without the knowledge or permission of their owners.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Hier ook melding van virussen en wormen…
Citroen!
DriverD schreef:Hier ook melding van virussen en wormen…
Dat is vreemd, vorige week was er nog niets aan de hand.
Mijn provider scant namelijk ook IK zal eens kijken.. wat ik wel vreemd vind is dat Internet Explorer geen melding geeft.
Ik heb net Firefox geladen en die geeft inderdaad een melding.
Ik zal een verder op onderzoek gaan, in elk geval bedankt.
misschien is je site gehackt, check de source code voor gekke dingen.
vaak staat er net na de <body> een <iframe> waar een pagina word ingeladen zonder dat je het merkt. firefox blokt deze sites, is iets meer gericht op veiligheid dan IE.
verwijder de <iframe> tot en met de </iframe> en dan ben je er vanaf. wil niet zeggen dat firefox je site meteen weer toelaat…
succes!

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Ben aan het scannen: Trojan gevonden. Name: wJQs.exe
Citroen!
DriverD schreef:Ben aan het scannen: Trojan gevonden. Name: wJQs.exe
Ik neem aan op je eigen pc ?
Alvast bedankt.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, op mijn laptop. Succes met zoeken.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 1526
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
hee SPAM welkom op het forum!!
leuk om je hier ook weer tegen te komen.
ik hoop dat je je site weer gauw op orde hebt, is een aanrader om te bekijken.
groeten GJ
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Gert-Jan Brink schreef:hee SPAM welkom op het forum!!
leuk om je hier ook weer tegen te komen.
ik hoop dat je je site weer gauw op orde hebt, is een aanrader om te bekijken.groeten GJ
Beste,
De omgeving bij de provider is volledig opnieuw voorzien van de originele bestanden, echter google blijft melding maken van een waarschuwing. Er loopt momenteel bij Google een verzoek om de melding te laten verwijderen, echter dit kan enige tijd duren.
Virussen zijn niet gevonden, dus doe je best .

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Qua afblazen LPG-tank: niet doen hoor. Een vriend van mij heeft dat een keer gedaan en het resultaat was een centimeter of twintig hardnekkige grondmist, die ook nog licht explosief was . Hij is de buren maar even gaan vragen geen sigaretten op te steken…..
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.