




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Han S schreef:Maar als ik dat lijnenspel zie van een mooie DS dan raak ik wel een beetje veel opgewonden. En dan moet je weten dat ik een prachtige Jaguar XJ6 heb staan, het is te bizar voor woorden.
Wat ik niet snap is dat je een DS voor weinig wil kopen. Dat is mijns inziens gewoon een garantie voor ellende, veel werk, en weggegooid geld. Die Jaguar heb je vast ook niet voor 2000 euro gekocht.
Ik zou gewoon eerst de Jag verkopen als je dat wilt (en niet geld over hebt), en dan een écht mooie DS kopen, waar je minimaal 10.000 euro aan uit zult moeten geven. Tenzij je het leuk vindt om eerst een paar jaar te moeten lassen en sleutelen.


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als ik Han’s verhaal zo lees, dan lijkt het me juist dat hij er lol in gaat hebben om van een brak ding iets moois te maken…
Eigenlijk is dat een heel goed idee, de Jaguar is meer dan 10 mille waard omdat hij nog helemaal gaaf is en ongerestaureerd. Ik durf te beweren dat je geen tweede kunt vinden die nog zo gaaf is. Ik denk er sterk over om hem te verkopen en een in concours staat verkerende DS te kopen.
En dan mooi rijden en als het nodig is lekker sleutelen.
graddus schreef:Als ik Han’s verhaal zo lees, dan lijkt het me juist dat hij er lol in gaat hebben om van een brak ding iets moois te maken…
Dat vind ik ook erg leuk en ik ben nu met een paar godinnen bezig. Als daar een opknapper bij zit die de moeite waard is gaat dat ook gebeuren en in dat geval blijft de Jaguar gewoon waar hij is.
Ik kan lassen, spuiten, motoren en bakken reviseren en de DS heeft geen geheimen voor me, ik heb zelfs een origineel werkplaatsboek in de franse taal.
de DS heeft geen geheimen voor me, ik heb zelfs een origineel werkplaatsboek in de franse taal.
dat helpt
Ja, dat helpt en jij kunt niet eens quoten.
Daar heb je een punt. Zou daar een origineel frans werkboek voor zijn?
Ok,is flauw en off-topic, wens je succes met het vinden van een mooie DS en weer te kunnen genieten van de auto waar je zo goede herinneringen aan hebt. Zoals je waarschijnlijk zelf al wel weet; let bij aankoop vooral op de staat van het chassis, is soms echt onherstelbaar. Plaatwerk, techniek enz is voor jou ongetwijfeld een fluitje van een cent. Zou ook niet iemand anders op pad sturen maar zelf-zogauw je gezondheid het weer toelaat- gaan kijken bij een potentiele “kanshebber”.
Succes.
Dank je, ik ga zo gauw ik weer kan rijden beginnen aan de zoektocht en ze gaat er komen hoor. Ik weet waar de zwakke plekken zijn en waar ze het eerste gaan. Dat werkplaatsboek is denk ik al heel oud, ik heb het zelf al 35 jaar, dik boek met heel veel detailtekeningen. Engels is geen probleem voor me, duits ook niet maar frans vind ik een prachtige taal, maar verder als een paar zinnetjes kom ik niet. Dus wordt het plaatjes kijken en dat is ook heel leuk. Bovendien heb ik de Olieslager versie nog en daar staat ook veel in.





























Totaal aantal Berichten: 10634
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de ene westfries tegen de andere: trek je eigen plan en doe wat je zelf wilt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waterman schreef:Dat is fout! de 4 van een halfautomaat is niet gelijk aan de 5 van een ds23! De 4 van een halfautomaat is enkel gelijk aan de 5 van een Dsuper met optionele KORTE 5 bak (type 108, diff 7x34). Een Ds23 hoort een 5-bak type 107 te hebben met 8x35 diff. dit geeft 2500 toeren bij 100 km/h, tegen 3000 bij 100 km/h van een halfautomaat.
Zie ook hier nog even:
als ik op de link klik krijg ik de melding ; u hebt geen toestemming om dit uit te voeren
hoe kan dit
Link ff aangepast, nu werkt ie wel.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Link ff aangepast, nu werkt ie wel.
dank voor de snelle oplossing, werkt nu inderdaad wel
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Tegen de mensen die vinden dat een DS lawaaierig is zou ik willen zeggen; probeer eens een HY!! das pas herrie. Ook ik ben van mening dat een DS een heerlijke reisauto is en tot 120-130km p/u is het geluid zeker niet vermoeiend, tenminste niet in mn DSuper5. Heb er dagen van 12 uur in gemaakt en stapte niet vermoeid uit.
Ja, moderne autos zijn stiller, mn Xantias waren ook fijne reisautos maar ik miste daarin wel het zweefgevoel.Mercedessen vind ik maar stuiterbakken met keukenstoelen. Ja ik heb er een paar gereden van diverse bouwjaren en diverse klassen. En over de wegligging van Mercedes kunnen we het beter niet hebbben, wat een drama ,helemaal bij sneeuw en ijzel.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Daar wil ik ook nog wel even op inhaken, dik een jalf jaar geleden deed ik een project in Groningen, dat was ma ochtend om 04:00u vertrekken in Bergen op Zoom om 07:00 uur en 300 km later aan te komen op de bouwlokatie.. donderdag avond of vrijdag middag terug met veel meer verkeer op de weg.
Ik heb die ritten in verschillende auto’s gedaan, met mijn inmiddels verkochte 406 coupe pack met 2.2 -16v , met de DS uiteraard, een Jaguar S-type 3l V6 (met heerlijke 6 bak ZF automaat uit 2007) en ook een keer de 206cc van het meisje.
Alleen uit de DS en de Jag stapte ik na 3 uur rijden zonder vermoeide rug uit. In de 406 coupe had ik het na 2 uur wel gehad en de 206cc stuiterbak was ik na 1 uur al zat.
Een DS is echt een geweldige auto om lange afstanden mee te rijden, ok, je hebt windgeruis en je hoort de motor, maar ik vind het niet hinderlijk!














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij moeten jullie allemaal eens met een SM gaan rijden, dan weet je pas hoe veel lawaai een DS maakt als je 120 rijdt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste