Kleur code 427 Brun Scarabee
DEESSE50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 04 september 2009 12:01 AM

Dag allemaal

Heb net weer een andere DS erbij gekocht waarvan ik enig herstel werk aan he verrichten ben. Nu geeft de kleur code aan AC 427 (L). Iemand enig idee waar de L voor staat? De AC 427 is t.o.v. mijn huidige kleur te licht. Op http://www.nuancierds.fr/AC 427 Brun Scarabée.htm staat rechts boven in de kleur die ik zoek.

Ik lees graag de recties

Hgr peter

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 04 september 2009 12:07 AM
  [ # 1 ]

LE: Lefranc, de oorspronkelijke fabrikant van de lak. De leverancier van die kleur.

Hier lees je er alles over.

Ik heb ook een Brun Scarabee, ik merk dat de meeste DS’en lichter zijn van kleur. Daarom ga ik de kleur op staal laten namaken als ik haar laat spuiten, ipv op formule. Zo wordt het weer de kleur die ik gewoon ben. 1 deur is gespoten ‘volgens de formule’, veel lichter, lijkt nergens naar, ik wilde de DS laten spuiten maar ben op een CX gevallen, spuitwerken worden bijgevolg uitgesteld.

Ik denk dat de kleur met de jaren donkerder wordt, zou dat kunnen? ik vind de lichte tint niet zo mooi.

Profiel  

DEESSE50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 04 september 2009 12:24 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je snelle reactie. Kan echter nog niet terug vinden of er kleur nuances zijn onder AC 427. Heb nu duidelijk een te lichte kleur die herkenbaar is op de foto’s. Ik zoek duidelijk de donkerder variant. Wil ik hem gaan bestellen dan zijn er 4 mogelijkheden, waarvan ik denk de rodere (redder) variant te moeten hebben maar er is ook de 427 L te bestellen waarvan ik vermoed dat deze staat voor lighter. Maar deze L komt dus wel weer voor op het kleurnummerplaatje

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2009 01:27 AM
  [ # 3 ]

Zoals al geschreven: Het moet zijn AC427 LE, waarbij LE de code is voor de fabrikant (Lefranc).

Citroen!

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 04 september 2009 01:36 AM
  [ # 4 ]

Kun je de kleur niet laten namaken op staal? BVB met een tankklepje of ander handelbaar deel? Dat stelde de carrossier hier voor te doen, omdat ik precies dezelfde kleur wil als nu: ze zetten een oog op de auto die de kleur scant, en die machine berekent dan de formule om die kleur zo goed mogelijk te benaderen.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 september 2009 05:03 PM
  [ # 5 ]

Mijn wagen is ook brun scarabee, heel erg flets en dof geworden na 36 jaar…
Tzt wil ik de kleur die aan de binnenkant van de deuren zit laten scannen en dat aan de buitenkant laten spuiten, niet origineel, maar het past dan bij de kleur die ik van binnen gewend ben.

knuffel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook