Koppelingsperikelen
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 26 september 2009 12:05 PM

Ik heb als beginneling nieuwe kopppelingplaten en een drukgroep gemonteerd dit vanwege het feit dat de koppeling heel ver onderin zat,maar nu blijkt dat met de nieuwe materialen de situatie niet veranderd is. Als de koppeling ingetrapt word beweegt de vork meteen mee maar op hetlaatst komt de bak pas vrij er is niet geslepen aan het vliegwiel en de zaak zit goed in elkaar. Mijn vraag is nu; kan de vork naar voren versteld worden op zijn scharnierpunt? Want als ik hem nog verder intrap komt hij tegen het stoorhuisrubber dat dan kapot kan gaan De koppeling werkt wel maar dus alleen op het laatste moment. Citrogroeten Ton van de Wiel Tilburg.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 september 2009 12:56 PM
  [ # 1 ]

Er bestaan verschillende armpjes om de vork te bedienen, mogelijk heb je verkeerde combinatie.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2009 08:47 PM
  [ # 2 ]

Nee maar je kan er wel ringen tussen doen. Is de boomerang niet uitgesleten?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 27 september 2009 11:10 AM
  [ # 3 ]

Hoi Bogaard 77 wat bedoel je met de boemerang? Ik ben nog niet op de hoogte van de verschillende benamingen. Alvast bedankt voor je reactie. Ton van de Wiel.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2009 09:50 AM
  [ # 4 ]

de boomerang is dat scharnier punt boven op de bak onder de waterpomp. Daar stopt de kabel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 28 september 2009 10:25 AM
  [ # 5 ]

Zo dat weet ik ook weer! Het scharnierpunt is goed, kabel is goed, verplaatsing van de vork is goed, komt tot ongeveer 3 milimeter van het stuurhuirubber, een langer armpje is dus niet van toepassing want dan drukt hij dat stuk. Daarom dacht ik aan naar voren brengen van het scharnierpunt van de vork. P.S.zijn die ringen ergens verkrijgbaar en waar worden ze geplaatst? Groeten Ton

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2009 11:16 AM
  [ # 6 ]

gewone ringen en ze gaan tussen de bak en het scharnier’staafje’ IN de klok… Je kan er net bij als je de rubber van de vork eraf haalt.. Ik heb dit probleem ook, maar een afgedraaid vliegwiel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 28 september 2009 12:48 PM
  [ # 7 ]

Bedankt bogaard 77. Ik ga ermee aan de slag,Ik weet weer iets meer. Je hoort er nog wel van.  Ton.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
dr.emiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009

- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Gepost: 28 september 2009 01:09 PM
  [ # 8 ]

Volgens mijn bescheiden mening, bedient de arm de drukpen die dan via de stelbout de ‘vork’ bediend.
Het eerste wat je bij het afstellen moet doen is de hoogte v/h pedaal controlleren en de kabel op de goeie lengte afstellen. Dat kan via de stelmoeren achter het schutbord (naast de gasklep bediening omlaag kijken) als de kabel goed is afgesteld kun je met de stelbout op de ‘vork’ de vrijeslag afstellen.
Rep. handboek deel 1 Dm.314-0 daar staat het uitgebreid beschreven, je hebt geen extra ringen nodig in het koppelingshuis. Als je de kabel goed hebt afgesteld is je probleem opgelost. Er zijn overigens wel verschillende lengtes v/d stelbout gemaakt.

-Rik

Yep, it’s me.

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 28 september 2009 08:18 PM
  [ # 9 ]

Goede avond, Ik wil even vertellen dat ik vanmiddag een ring van 3 milimeter tussen het eind van het kogelscharnier en de bak heb gezet met gevolg dat de koppeling weer heerlijk in het midden zit zonder dat de vork te ver uitslaat dus niet tegen het stuurhuisrubber drukt. Bedankt Bogaard het was even priegelen maar het is gelukt.Ik heb 3 revetjes M7 tegen elkaar gelast en een lasdraadje eraan laten zitten aan de zijkant zo kon ik ze er handig tussen zetten en nog vasthouden tijdens het aandraaien.Maar eerst een kant open gelepen tot een Uvorm.
Groetjes Tonvan de Wiel.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook