Wie weet welk type CX BReak Prins Bernhard had??

Totaal aantal Berichten: 82
- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Een groene break serie 1
Mtjf

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Had ie er dan één!?
Ik weet wel dat een ID Break had, om mee op jacht te gaan, dat ie ook een CX Break gehad heeft wist ik nog niet.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
jumbo schreef:Wie weet welk type CX Break Prins Bernhard had??
Mijn toemalige garagist op het Groningse plattenland had eind jaren tachtig een donkergroene Cx break staan. Hij beweerde dat deze van Prins Bernhard geweest zou zijn. Het was idd. een donkergroene metaalkleurige type 1 break, maar niet in een bekende Citroënkleur groen. Verder had deze Cx een donkerbruin vinyl dak en een lederen interieur. De auto is denk ik uiteindelijk gesloopt.
Of het verhaal klopt, weet ik niet. Maar het was in elk geval wel een hele aparte Cx Break!
Jeroen
Ja dit zou kunnen maar had deze versie van de CX nog een bepaalde naam,uitvoering?

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op foto’s was toen te zien dat hij zonder achterwiel-afdekplaaten reed, maar met zo’n zwart randje er in. Waar je als kind allemaal niet op lette ...

- 2CV 6 Special
jumbo schreef:Ja dit zou kunnen maar had deze versie van de CX nog een bepaalde naam,uitvoering?
Nee, alleen zat er wel een Gti motor in, tenminste dat stond achterop. De auto had ook lichtmetalen velgen en de bumpers van een Pallas/GTi. Ik heb deze Cx destijds wel helemaal onderzocht op sporen die naar Prins Bernhard konden wijzen, maar niets gevonden. De auto had wel een gewoon Nederlands kenteken.
Het verhaal heeft me altijd wel geïntrigeerd.
Maar er zijn foto’s van lees ik net hierboven?
Jeroen
jumbo schreef:Wie weet welk type CX BReak Prins Bernhard had??
Hé, niet valsspelen Jumbo. Even puzzelen voor een gratis reisje.
Dit is de enige die ik niet weet!!

- 2CV 6 Special
Ik kwam van 1980-1985 vrij vaak bij citroen dealer vd Velde in Leiden over de vloer. Zij hadden op een gegeven moment een donkergroene CX Break staan met volgens mij een licht bruin vinyl dak. Hij stond daar voor een grote revisie, met het subframe los van de carosserie. Vd Velde vertelde dat dit de ´jachtauto´ van prins Bernhard was geweest.
Dit soort geschiedenis is altijd interessant! Prins Bernard heeft zijn eerste CX break met 2400 injectie motor in 1978 gekregen, hij heeft er meerdere gehad , 1 ervan is destijds bij Heuilliez aangepast aan de wensen van bernard, deze was oa aan de achterzijde verlengd.
De HV-13-JF is een van de CXen die bij de prins het kenteken AA-14 droeg
de kans is groot dat de CX die jij gezien hebt de verlengde Heuilliez versie is , aangezien die ook een vinyl dak heeft
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hier een fotootje! Ik ontdekte deze foto ooit en heb nav hiervan nog een brief naar de Rijksvoorlichtingsdienst geschreven met het verzoek om meer info, helaas nooit meer wat van gehoord. Ik heb ook wel eens gehoord dat Bernard er meerdere heeft gehad, ik had gehoopt dat de RVD daar ook meer over zou kunnen vertellen, maar helaas…
Hocks, hoe weet je dat de AA-14 later het kenteken HV-13-JF heeft gekregen, heb je de auto gezien (zo ja, heb je foto’s?) of heb je het uit een boek?
Gr,
Jaac

- 2CV 6 Special

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar hij is/lijkt niet verlengd, zoals hierboven wordt gesuggereerd. Een beige vinyl dak zie ik ook niet.
Prins B. liet zijn auto’s overigens altijd in dezelfde donkergroene kleur spuiten. Het was dus geen originele Citroen-kleur.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)