Inclusief sleutel ?

Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
zeg maar rustig 2 sleuteltjes…
Het lijkt erop dat de dop exact hetzelfde is, de buitenkant heeft een soort van driekante ster?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Totaal aantal Berichten: 5524
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:djmoqua schreef:waterman771 schreef:Enne, waar zijn de foto’s??
Dat zijn plaatjes van lege wegen man. De fotograaf rekende op een langsrijdende auto, maar de auto stond ineens stil toen hij afknipte.
![]()
Bart, we moeten maar eens een fotoshoot gaan doen, ik heb nu ook gele lampies.
Als Rik nou op een zondag jouw kant op komt, rij ik er misschien ook wel achteraan.Zou ik dan met ‘‘het nieuwere spul’’ achter pruttel rijden…
Dusssss….wanneer?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dat vraag ik me ook wel is af ja.
Inmiddels een nieuwe raam mechanisme gescoord bij Eendimport in Kraggenburg. Helaas had hij geen tankdop.
Maar inmiddels wat bedrijven gevonden die ik vanmiddag fijn kan bellen
Het blijkt dus dat een tankdop van een Varkensneus anders is dan van een 2e type.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zoiets heb ik geloof ik ook gezien op de diverse Visa’s die we hier hebben staan. Die dop die ik heb hier, zou moeten passen. Die van die foto. Lijkt me.

Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je mag hem hebben… wellicht ten overvloede?
Kan hem voor je opsturen hoor…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Is het dezelfde dan, dus met een smalle opening?
PB me maar je rekeningnummer! Dan doe ik even de adresgegeventjes terug.
Zeuh, de tankdop is geregeld
Ondertussen ook wat andere kleine dingetjes gedaan aan de visa.
Ik heb in de bestuurdersdeur een nieuw mechaniek gezet. De oude was lichtelijk versleten..
Samen met de nieuwe.
Ik begin steeds meer roest te ontdekken..
Dit vind ik nog wel het naarste. Het lijkt net of het hele ding begint te scheuren.
Verder ligt er zoals jullie net op de foto’s zagen van de scheur een oude handdoek over de stoel. Dat heb ik om slijtage tegen te gaan, want dat gaat wel erg hard zo
Verder heb ik 2x 80 watt speakers in de kofferbak gelegd voor iets beter geluid. De radio brengt 4x35 watt uit. Dus echt goed komen ze niet tot hun recht, maargoed. Een nieuwe radio komt er binnen 2 maand. Zo klinkt het in ieder geval al een stuk beter! De hoedenplank zit uiteraard dicht, of met 1 klepje open.
En dan komt er zsm een nieuwe tankdop in. Die is onderweg, en als dat niet werkt heeft Jan van Gompel een nieuwe voor me liggen.
Daarna dus binnen een maand gaat de Visa naar het werk van Vaders, en gaat er bekeken worden hoe of wat met de roest aangepakt gaat worden. Want dat dat gaat gebeuren staat vast…
Wordt vervolgt!

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart die huiskamer speakers zijn 8 Ohm.
In een auto werken ze met 4 Ohm. Omdat de radio 4 Ohm is, moet hij veel signalen geven om die 8 Ohms speakers wat te laten klinken.
Citroën das très bien!!!
De speakers zijn 6 ohm Gert, en ze gaan prima!

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zeg Bartje?
Waar blijven de foto’s van de geweldige BX stoelen?
Citroën das très bien!!!
Zoals Gert al aangeeft gaat de Visa sinds een paar dagen door het leven met een bx stoel. Dit om de orginele stoel te sparen op slijtage en een stukje comfort en veiligheid voor mijzelf. En het rijd echt stukken lekkerder.. Ik glij niet meer steeds van mijn stoel af, hoef me niet meer vast te houden aan het stuur als ik de hoek omga. En bij 130 op de snelweg heb ik zowaar het gevoel dat ik in BX rij. (op het kabaal na dan) Normaal rijd ik trouwens altijd fijn op de 1e trap van de carburateur 110. Ik heb dan ook het gevoel dat de Visa steeds beter begint te lopen. Hoe dat kan snap ik ook niet.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Omdat je er mee RIJD Bart, dat vinden auto’s lekkerrrrr.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
En dan te bedenken dat hij de hele winter stil moet staan..
De Visa verbruikt nog steeds 1 op 12.3. Dat is mij iets te gortig.
Nu, loopt hij prima. Maar gister viel me op dat hij iets of wat dampt uit de uitlaat, vooral met koudere motor. Als ik dan wat gas geef is het helemaal feest, als ik er dan aan ruik lijkt het haast onverbrande benzine te zijn..