Goede vraag! Ik zal nog even navragen

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
freek schreef:D’r betaat (bestond) ook nog een broertje met iets van HV-58-JF. Die heeft ooit te koop gestaan in Friesland of Groningen.
Dat zal dan het exemplaar zijn waarover ik eerder in dit draadje bericht heb.
Deze auto is waarschijnlijk gesloopt en stond destijds in de gemeente Slochteren.
Jeroen
Goed speurwerk Freek!, interessant verhaal.
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
toniclight schreef:freek schreef:D’r betaat (bestond) ook nog een broertje met iets van HV-58-JF. Die heeft ooit te koop gestaan in Friesland of Groningen.
Dat zal dan het exemplaar zijn waarover ik eerder in dit draadje bericht heb.
Deze auto is waarschijnlijk gesloopt en stond destijds in de gemeente Slochteren.Jeroen
HV-58-JF is een GSA…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:
HV-58-JF is een GSA…
Dan is het een ander nummer
Nog even terugkomend op het kenteken:
Het simpelste antwoord is natuurlijk dat er twee Breaks tegelijkertijd zijn afgeleverd. De eerste twee in 1980(de foto) en de tweede 2 waaronder die van Philip in 1982. Philip vermoedt dat ook het Koninklijk Huis niet met hetzelfde nummer op twee auto’s mag rijden.
Hij geeft ook als tip dat er een aardig boekje bestaat van Frans van Vrijaldenhoven met als titel “de automobielen van Prins Bernhard” waar de cx ook in staat. Misschien dat daar meer info in staat.
Leuk boek, ik heb hem ook , maar er staat niet veel meer info in over de CX, wel 2 foto’s van 2 verschillende breaks. er staat nog wel in dat Bernard later nog enkele BX Breaks in gebruik heeft gehad
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gaat het draadje nu verder op het BX-forum

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Vanmiddag heb ik nog even gevraagd aan mijn vorige garagist of hij die “groene Cx break” nog kon herinneren. Hij begon zelf direct er weer over dat deze van Prins Bernhard geweest was.
Hij had destijds de auto gekocht van een VVD-kamerlid die toen in een plaatsje boven in Nederland woonde.
(Uit privacy overwegingen plaats ik de naam niet.)
Hij heeft de auto uiteindelijk niet gesloopt, maar verkocht. Dus misschien bestaat deze auto dus toch nog wel. Hij had het er nog wel over dat deze verlengd was, maar dat kan ik mij niet meer herinneren.
Jeroen